۲۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۳
تعطیلی ۴۶ هزار کسب و کار اسرائیلی در نتیجه جنگ غزه

تعطیلی ۴۶ هزار کسب و کار اسرائیلی در نتیجه جنگ غزه

یک روزنامه عبری فاش کرد حدود ۴۶ هزار کسب و کار در سرزمین‌های اشغالی از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر، مجبور شده‌اند تعطیل کنند.

به گزارش بازار، در گزارش روزنامه ماریو تاکید شده است ادامه جنگ در غزه، به اقتصاد اسرائیل به شدت لطمه زده و بسیاری از شرکت‌های آسیب دیده، کسب و کارهای کوچک بودند.

یوئل امیر، مدیرعامل شرکت مدیریت ریسک اسرائیلی CofaceBdi به این روزنامه عبری گفت: سایر بخش‌ها هم تحت تاثیر قرار گرفته اند. حدود ۷۷ درصد از کسب و کارها از زمان آغاز جنگ، آسیب دیده‌اند که حدود ۳۵ هزار کسب و کار کوچک با حداکثر پنج کارمند را تشکیل می‌دهند و آسیب پذیرترین بخش در اقتصاد هستند.

وی بر مبنای رتبه بندی ریسک این شرکت افزود: آسیب پذیرترین صنایع، صنعت ساخت و ساز هستند و در نتیجه کل اکوسیستمی که پیرامون آن فعالیت می‌کنند، سرامیک، تهویه هوا، آلومینیوم، مواد ساختمانی و موارد دیگر هم آسیب می‌بینند.

در این گزارش تاکید شده است از زمان آغاز جنگ در غزه، تقریبا هیچ گردشگر خارجی وجود نداشته و هیچ صنعتی در امان نمانده است.

یکی از بخش‌هایی که شدیدترین آسیب را دیده است، صنعت بازرگانی شامل مبلمان، مد، لوازم خانگی، سرگرمی و حمل و نقل بوده است.

شمال و جنوب سرزمین‌های اشغالی فلسطینی، در حال حاضر مناطقی هستند که در آنها تبادل آتش صورت می‌گیرد و باعث افول بخش کشاورزی شده است.

نیروهای مسلح یمن هم از اکتبر در همبستگی با مردم فلسطین در غزه، عملیات‌هایی را علیه کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ، انجام داده اند. این حملات به کشتی‌های اسرائیلی هم در افول اقتصاد رژیم صهیونیستی تاثیر داشته و کشتی‌ها را ناچار کرده است مسیرهای طولانی‌تری را انتخاب کنند و درآمد بنادر مهمی مانند ایلات را محدود کرده است.

بر اساس گزارش نیو عرب، شرکت CofaceBdi برآورد کرد حدود ۶۰ هزار کسب و کار تا پایان سال، به تعطیلی کشیده خواهند شد.

طبق اعلام مقامات وزارت بهداشت فلسطین، حدود ۳۸ هزار فلسطینی در غزه به شهادت رسیده‌اند و تصور می‌رود حدود ۱۰ هزار نفر در ویرانه‌های ساختمان‌ها، مدفون شده اند. با این حال، ژورنال پزشکی «لانست» برآورد کرده است که رقم نهایی، ممکن است نزدیک به ۱۸۶ هزار نفر باشد. جنگ رژیم صهیونیستی در غزه، این منطقه را ویران و زیرساخت‌های اساسی را نابوده کرده و دچار بحران انسانی شدیدی کرده است.

کد خبر: ۲۹۵٬۳۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha