۲۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۸
ردبول RB۱۷ معرفی شد؛ ابرخودرو ۹۰۰ کیلوگرمی با ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت

ردبول RB۱۷ معرفی شد؛ ابرخودرو ۹۰۰ کیلوگرمی با ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت

پس از مدت‌ها انتشار شایعات و تیزرهای کوتاه، ابرخودرو ردبول RB۱۷ در جشنواره سرعت گودوود رونمایی شد.

به گزارش بازار، پس از مدت‌ها انتشار شایعات و تیزرهای کوتاه، ابرخودرو ردبول RB۱۷ در جشنواره سرعت گودوود رونمایی شد. ردبول RB۱۷ ابرخودرویی با ظرفیت دو سرنشین است. ردبول می‌گوید این ابرخودرو را براساس خودروهای فرمول یک ساخته اما قوانین محدودکننده از فرایند ساخت آن حذف شده‌اند. وزن خالص ردبول RB۱۷ نهصد کیلوگرم است؛ بنابراین خودرویی بسیار سبک و البته سریع است.

مشخصات فنی ردبول RB۱۷

قدرت ردبول RB۱۷ را ترکیبی از موتور ۴.۵ لیتری V۱۰‌ تنفس طبیعی و موتور الکتریکی تأمین می‌کنند. پیشرانه این خودرو می‌تواند به رکورد ۱۵,۰۰۰ دوربردقیقه برسد. حداکثر راندمان آن نیز ۱۲۰۰ اسب‌بخار قدرت خواهد بود.

ردبول برای ساخت ابرخودرویش از شاسی یکپارچه با جنس فیبرکربن استفاده می‌کند. موتور خودرو عضوی جداگانه شناخته نمی‌شود، بلکه نقش عضو تحت فشار شاسی خودرو را برعهده دارد. یک جعبه‌دنده شش‌سرعته متوالی نیز وظیفه انتقال قدرت را در این خودرو برعهده دارد. گیربکس شش‌سرعته متوالی، قدرت و گشتاور را به دیفرانسیل لغزش محدود فعال با قفل هیدرولیکی در محور عقب منتقل می‌کند. دنده عقب برای این خودرو تعریف نشده و درصورت نیاز به عقب رفتن، موتور الکتریکی چرخ‌ها را حرکت می‌دهد.

موتور الکتریکی ردبول RB۱۷ به‌تنهایی ۲۰۰ اسب‌بخار از مجموع ۱۲۰۰ اسب‌بخار خودرو را تأمین می‌کند. کنترل کشش خودرو برای تطبیق با دو موتور بهینه‌سازی شده است. ترمزهای ضدقفل نیز برای جلوگیری از قفل شدن چرخ‌ها هنگام ترمزهای شدید روی این خودرو نصب شده‌اند. حداکثر سرعت ردبول RB۱۷ بیش از ۳۵۰ کیلومتربرساعت است.

نکات دیگر ابرخودرو خاص

توسعه بدنه ردبول RB۱۷ را «آدریان نیوی»، نابغه مهندسی ردبول، برعهده داشته است. این خودرو آیرودینامیک قابل‌توجهی دارد و تا ۲ برابر وزن خود نیروی رو به پایین تولید می‌کند. سیستم مدیریت بیدار شدن چرخ‌ها در بدنه خودرو تعبیه شده است تا جریان هوا در کنار تایرها را صاف و یک‌دست نگه دارند. بال‌های جلو و عقب نیز از نوع فعال‌شونده هستند که در حالت‌های مختلف نیروی رو به پایین ایجاد می‌کنند.

سیستم فرمان خودرو هیدرولیکی و ترمزها نیز کربنی هستند. نکته جالب آنکه فقط ترمزهای عقب از طریق سیستم ترمز کنترل می‌شوند و ترمزهای جلو خودکارند. رینگ‌های فیبرکربنی ۱۸ اینچی با تایرهای مسابقه‌ای میشلن که مخصوص این خودرو طراحی شده‌اند، نیز در چهار گوشه خودرو قرار دارند. البته مشتریان می‌توانند چرخ‌های ۲۰ اینچی را با لاستیک آج‌دار و عملکرد بالا برای این خودرو انتخاب کنند.

هرکدام از مدل‌های ردبول RB۱۷ دو سال یا ۴۰۰۰ کیلومتر گارانتی دارند. به گفته ردبول این گارانتی به حدی کافی‌ست که هر خودرو می‌تواند یک مسابقه ۲۴ ساعته را بدون سرویس به پایان برساند. خدمات اصلی را هر ۸۰۰۰ کیلومتر فقط به وسیله دفتر مرکزی شرکت انجام می‌شود.

کد خبر: ۲۹۵٬۲۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha