۲۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۰
هشدار نارنجی به دو استان کشور؛ احتمال خسارت به محصولات کشاورزی
کارشناس هواشناسی اعلام کرد؛

هشدار نارنجی به دو استان کشور؛ احتمال خسارت به محصولات کشاورزی

کارشناس سازمان هواشناسی برای دو استان خراسان شمالی و خراسان رضوی هشدار نارنجی صادر کرد.

به گزارش بازار، امیرحسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی کشور، تا پایان امروز (شنبه ،۲۳ تیرماه) نوار شرقی خراسان شمالی و نیمه شمالی خراسان رضوی هشدار سطح نارنجی هواشناسی صادر کرد و گفت: امروز در مناطق ذکر شده رگبار باران، بارش تگرگ، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گرد و خاک دور از انتظار نخواهد بود.

این کارشناس هواشناسی در ادامه تاکید کرد: در پی بارش‌های باران و تگرگ آب گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، صاعقه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها و احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات در جاده‌ای کوهستانی و گردنه‌ها، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی پیش‌بینی می‌شود.

وی توصیه کرد: از تردد و سفر در جاده‌های کوهستانی، عدم اتراق و برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها جدا خودداری و از فعالیت طبیعت گردی و کوه نوردی به ویژه در ساعات بعد از ظهر پرهیز شود.

نقشینه در پایان افزود: همچنین از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت لایروبی کانال‌ها و آب روها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، تسریع در جابجایی محصولات کشاورزی برداشت شده آمادگی راهداری و سایر دستگاه‌های اجرایی خدمت‌ رسان و امدادی در دستور کار مناطق ذکر شده قرار گیرد.

کد خبر: ۲۹۵٬۲۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha