۲۳ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۷
ریزش، سناریوی قوی برای روند پیش روی اونس طلا
تحلیل تکنیکال اونس طلا

ریزش، سناریوی قوی برای روند پیش روی اونس طلا

قیمت اونس جهانی طلا درگیر مقاومت است و با توجه به سوابق بازدهی گذشته بنظر می آید ریزش تا حمایت های پایین تر محتمل باشد.

هادی بهرامی؛ بازار: طلا از دیرباز به دلیل ریسک گریزی به‌ عنوان یک دارایی ارزشمند مورد تقاضای مردم بوده است که در این میان بعضی از افراد جهت حفظ ارزش سرمایه خود، تمایل به خرید فیزیکی طلا و عده دیگری از طریق قرارداد های آتی و فیوچرز مشغول معامله شاخص طلا هستند. خرید طلا برای پوشش ریسک ناشی از نرخ تورم و کاهش ارزش پول نقد میتواند مناسب باشد و برای خرید طلا هم باید به تحلیل های بنیادی و تکنیکال توجه کنیم تا در موقعیت های کم ریسک، سرمایه گذاری پر سود داشته باشیم.

اونس جهانی طلا طی یک هفته اخیر به میزان ۲.۳ درصد، در یک ماه اخیر ۵.۳ درصد و در شش ماه اخیر ۲۱ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است که نشان از عملکرد مثبت آن طی دوره های کوتاه مدت و میان مدت میباشد. در واقع این رشد ها ریشه در افزایش میزان انباشت طلا توسط چین و چند کشور دیگر دارد و از طرفی، سیاست بانک های مرکزی و تنش های نظامی منجر به افزایش قیمت طلا شده است.

در حال حاضر قیمت اونس جهانی طلا درگیر مقاومت ۲۴۳۰ دلار میباشد و در صورت عدم عبور از آن، ریزش تا حمایت معتبر ۲۲۸۰ دلار محتمل خواهد بود و اگر این حمایت هم از دست برود، ممکن است ریزش بیشتری را تا حمایت های ۲۱۵۴ و در نهایت ۲۰۸۰ دلار از قیمت شاهد باشیم. در مقابل، اگر مقاومت ۲۴۳۰ دلار شکسته شود، اهداف ۲۵۳۰ و ۲۵۹۰ دلار در دسترس خواهد بود؛ البته با توجه به رشد های قابل توجه طلا طی ۲ سال اخیر از کف عمیق ۱۶۰۰ دلار باعث شده است که نسبت به روند پیش روی طلا کمی نگران باشیم. ممکن است ۲۵۹۰ دلار لمس نشود و یا حتی پس از لمس شدن منجر به اصلاح عمیق قیمت شود؛ پس در نتیجه اگر دید منفی نداشته باشیم، حداقل اهداف بالا هم مد نظر نداریم.

ریزش، سناریوی قوی برای روند پیش روی اونس طلا

کد خبر: ۲۹۵٬۱۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha