۲۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۷
شمارش معکوس برای متخلفان بازار میوه و تره‌بار| توزیع ۸ هزارتن کالا بین هیات‌های مذهبی
مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی خبرداد؛

شمارش معکوس برای متخلفان بازار میوه و تره‌بار| توزیع ۸ هزارتن کالا بین هیات‌های مذهبی

مدیرکل دفتر بازرسی جهادکشاورزی از ورود بازرسان به میادین عمده تره‌بار برای مقابله با تخلفات خبرداد و گفت: برخورد قضایی پشتوانه اجرای مصوبات کارگروه ساماندهی سازمان میادین میوه و تره‌بار است.

به گزارش بازار، از وزارت جهادکشاورزی، مسعود امراللهی در بازدید شبانه از میدان بزرگ میوه و تره‌بار پایتخت افزود: پیرو مصوبات کارگروه ساماندهی سازمان میادین و بازار میوه و تره‌بار تهران بزرگ بر پایه شکایات مردمی از عرضه میوه با قیمت بالا در سطح خرده‌فروشی، صدور فاکتور در میادین به خریداران الزامی است.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی در این بازرسی شبانه که سازمان‌های مختلف نظارتی حضور داشتند، اظهار داشت: صدور فاکتور توسط عمده‌فروشان با قید نوع و درجه کیفی محصول به خریداران خرد الزام قانونی دارد و با مستنکفین از این قانون برخورد تعزیراتی می‌شود.

وی یادآور شد: قانون ساماندهی چندی پیش به میزبانی وزارت جهادکشاورزی و با حضور سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان، اتحادیه مربوطه، اتاق اصناف و سازمان میادین میوه و تره‌بار، به تصویب کارگروه ساماندهی رسید و با جدیت اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: امروز در سطح میادین شاهد تخلف گران‌فروشی هستیم و یکی از دلایل آن صادر نشدن فاکتور یا فاکتور بدون مشخصات نام و نوع کیفیت کالای فروخته شده است.

امرالهی قیمت خرده‌ فروشی و سطح شهر میوه را تا سقف ۳۰ درصد بالای قیمت فاکتور قانونی دانست و افزود: عرضه فراتر از نرخ اعلام شده را تخلف، گران‌ فروشی و مستوجب اعمال قانون می دانیم.

اقلام مورد نیاز هیات‌های عزاداری تامین شده است

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی هم‌چنین از تهیه اقلام مورد نیاز هیات‌های عزاداری حسینی خبر داد و گفت: بسته‌بندی‌های مختلفی از گوشت قرمز منجمد، گوشت مرغ، شکر و برنج مورد نیاز هیات‌ها در سراسر کشور تامین شده است.

وی درباره نحوه دریافت این اقلام اظهار داشت: موارد تعیین شده، توسط سازمان جهادکشاورزی استان‌ها به هیات‌های متقاضی مورد تایید سازمان تبلیغات اسلامی تحویل داده می‌شود.

توزیع ۸ هزارتن کالای اساسی بین هیات‌های مذهبی

امرالهی از تامین هشت هزار تن انواع گوشت، برنج و شکر در استان تهران برای تحویل به هیات‌های متقاضی در روزهای پیش رو خبر داد.

کد خبر: ۲۹۵٬۰۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha