۲۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۴
اشتغال ۱۹ هزار نفری تعاونی‌های زنان

اشتغال ۱۹ هزار نفری تعاونی‌های زنان

معاون تعاون وزارت تعاون از ایجاد ۱۷۳هزار فرصت شغلی در بخش تعاون طی ۳سال گذشته خبر داد و گفت: در دولت سیزدهم بیش از ۱۲۰۰شرکت تعاونی بانوان تشکیل شده که طی این مدت برای ۱۹ هزار نفر اشتغالزایی داشته است.

به گزارش بازار، حامد ویس کرمی از ایجاد ۱۷۳ هزار فرصت شغلی در سه سال گذشته خبر داد و گفت: این میزان فرصت شغلی نسبت به دوره مشابه قبل ۷.۸ درصد رشد داشته و بیش از ۲۰۶ هزار نفر عضو طی این مدت به تعاونی‌ها افزوده شده که از نظر تعداد اعضا نیز در بخش تعاون با رشد ۸.۶ درصدی نسبت به مدت مشابه دولت قبل روبه رو بوده‌ایم.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که در دولت مورد توجه جدی قرار گرفت، بحث تعاونی های روستایی بود که بر این اساس بیش از ۱۴۰۰ شرکت تعاونی در حوزه روستاها تشکیل شد که برای ۲۴ هزار و ۶۰۰ نفر اشتغالزایی به دنبال داشته است.

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه درباره عملکرد تعاونی های مسکن و آمار ساخت مسکن در دولت سیزدهم توسط بخش تعاون گفت: در دولت سیزدهم بیش از ۷۴۷ واحد مسکونی در کشور احداث شد که متعلق به طرح نهضت ملی مسکن است و بیش از ۷۴ هزار نفر نیز توسط تعاونی های نهضت ملی مسکن ساماندهی شده‌اند.

به گفته ویس کرمی در سال‌جاری بیش از ۱۶۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان سیستان و بلوچستان افتتاح وتحویل متقاضیان شده و در استان‌های اصفهان و کرمان نیز طرح‌هایی در دست بهره‌برداری قرار دارد.

وی همچنین از تشکیل بیش از ۱۲۳۰ شرکت تعاونی بانوان در سه سال گذشته خبر داد و گفت: با تشکیل این میزان تعاونی برای ۱۹ هزار نفر اشتغالزایی شده که رشد ۲۲ درصدی نسبت به دوره قبل داشته است.

به گفته معاون وزیر تعاون ۲۱ درصد از کل اعضای تعاونی‌های کشور را بانوان تشکیل می‌دهند.

کد خبر: ۲۹۵٬۰۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha