۲۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰
بهترین و مدرن‌ترین انواع چراغ توکار برای نورپردازی

بهترین و مدرن‌ترین انواع چراغ توکار برای نورپردازی

چراغ توکار یکی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین انواع روش‌های نورپردازی است.

به گزارش بازار، چراغ توکار یکی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین انواع روش‌های نورپردازی است.  اصطلاح « چراغ توکار» اصطلاحی خیلی کلی است و می‌توان نام هر چراغی را که بدنه آن در داخل سقف یا دیوار قرار گرفته و فقط منبع نور و قاب آن دیده می‌شود را چراغ توکار گذاشت در صورتی که تنوع انواع چراغ توکار بسیار زیاد است و هر کدام کاربرد خاص خود را در فضا دارد. در میان این تنوع بسیار زیاد ممکن است در بیشتر مواقع با چراغ‌های توکار قدیمی مانند هالوژن‌های قدیمی مواجه شوید اما باید بدانید مدل‌های جدیدتر چراغ سقفی مدرن می‌توانند با بهبود روشنایی فضای شما، ظاهر زیبایی نیز به آن بخشیده و اثربخشی بهتری نیز در فضا ایجاد کنند. در این مقاله به مهم‌ترین و مدرن‌ترین چراغ‌های توکار مدرن پرداخته‌ایم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید شوروم، ویلا و آپارتمان، دفتر اداری و فروشگاه خود را روشن کنید و از نور آن‌ها لذت ببرید.

چراغ توکار مدرن تیپ هالوژنی

چراغ توکار تیپ هالوژنی مدرن، همانطور که از اسمش پیداست، نوعی از چراغ توکار گرد است که برای نصب در سقف نیاز به گردبر دارد. تفاوت این چراغ توکار با هالوژن‌های قدیمی، ظاهر زیباتر و مینیمال‌تر، کیفیت و پخش نور بالاتر، نداشتن چشمک و ضد خیرگی بودن است. در چراغ هالوژنی مدرن، طراحی منبع نور و رفلکتور چراغ به صورتی بوده که از ایجاد خیرگی برای چشم و اختلال بینایی و تاری دید جلوگیری شده‌است. همچنین در بسیاری از مدل‌های هالوژن ال ای دی مدرن، می‌توانید منبع نور را در زاویه دلخواه خود بچرخانید و یا دهانه پخش نور را باز و بسته کنید تا نور دقیقا به فضای مد نظر شما بتابد. چراغ توکار هالوژنی مدرن بدنه‌ای تماما آلومینیومی دارد تا بهترین تبادل حرارت با محیط و در نتیجه بالاترین طول عمر را داشته‌باشد.

چراغ تک خانه و چند خانه AR111

یکی از بهترین مدل‌های چراغ توکار برای نورپردازی فروشگاهی چراغ تک خانه و چند خانه ماژولار AR111 است. چراغ فروشگاهی ای آر 111 نوعی چراغ توکار با شار نوری بالا، پخش نور عالی در زاویه‌های 20 و 40 درجه و ظاهری زیباست که می‌توانید از ماژول ( لامپ)‌های آن در انواع قاب گرد و مربعی تک خانه، دو خانه و سه خانه استفاده نمایید و فضای تجاری شامل ویترین، قفسه، رگال و یا حتی دفتر اداری خود را به خوبی نورپردازی کنید. ویژگی اصلی چراغ AR111 قابلیت چرخش چراغ در داخل قاب و در جهت دلخواه است. همچنین یک چراغ فروشگاهی AR111 باکیفیت، به دلیل اهمیت زیاد کیفیت نور در فروشگاه، باید شاخص نمود رنگ بالا (CRI>95) داشته باشد تا طبیعی‌ترین و بهترین رنگ‌ها را به نمایش بگذارد.

چراغ توکار لیزربلید ( دارک لایت)

چراغ‌های لیزربلید از مدرن‌ترین و زیباترین انواع چراغ توکار به شمار می‌روند. چراغ توکار لیزربلید در واقع یک دانلایت لنزدار چند خانه است که طراحی رفلکتور (پخش کننده نور) جذاب آن باعث شده تا کاملا ضد خیرگی بوده و به جای منبع نور، تنها بتوانید اثر نور آن را در فضا مشاهده نمایید. در واقع از یک فاصله مشخص، چراغ توکار لیزربلید خاموش به نظر رسیده و تنها اثر نور ملایم و دکوراتیو آن در فضا قابل مشاهده است. چراغ توکار لیزربلید بهترین چراغ برای فضاهایی است که نیاز به نور ضد خیرگی و آرامش بصری دارند. فضاهایی نظیر اتاق خواب، پذیرایی، دفتر اداری، بالای آیینه فروشگاه و اتاق پرو از جمله فضاهایی هستند که با استفاده از چراغ توکار لیزربلید به خوبی می‌توان از بودن در این فضاها لذت برد.

پنل توکار سقفی ال ای دی

پنل ال ای دی، یکی از بهترین چراغ‌ها برای نورپردازی یکدست و عمومی فضاهای مختلف از جمله دفتر اداری، بیمارستان، بانک، فروشگاه‌های بزرگ و فضاهای خدماتی است. نور پنل ال ای دی به صورت غیر مستقیم از پشت پوشش شیری رنگ ( دیفیوزر) تابیده و به همین دلیل هم ضد خیرگی است و هم پخش نور آن گسترده است. همین مسئله باعث محبوبیت زیاد این چراغ توکار در فضاهای اداری و کاری است. برای خرید چراغ توکار پنلی، حتما قبل از خرید، جانمایی چراغ‌ها را با توجه به ابعادشان در فضا انجام دهید؛ همچنین دقت کنید که پنل‌های پلاستیکی و ABS، گرما را به خوبی به بیرون منتقل نکرده و در خود محبوس می‌کنند. بنابراین از ابتدا برای داشتن یک پنل ال ای دی با دوام به سراغ چراغ توکار پنلی با بدنه فلزی بروید تا خیالتان از نصب آن در همه فضاهای اداری و خدماتی راحت باشد و نیاز به تعویض و تعمیر زودهنگام نداشته باشید.

برای تصمیم‌گیری بهتر و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص استفاده از چراغ توکار میتوانید با مجموعه اکووات از طریق سایت و یا تماس با شماره 58642-021 در ارتباط باشید.

کد خبر: ۲۹۵٬۰۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha