۲۵ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۵
۲۰۰ میلیون مترمکعب آب شیرین از «عمان» به اصفهان منتقل می شود| تامین آب اصفهان از منابع درون استان
استاندار اصفهان:

۲۰۰ میلیون مترمکعب آب شیرین از «عمان» به اصفهان منتقل می شود| تامین آب اصفهان از منابع درون استان

اصفهان-استاندار اصفهان گفت: حدود ۷۰۰ کیلومتر از مسیر هزار کیلومتری پروژه تأمین آب استان از عمان به انجام رسیده تا نیمه سال آینده، ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب شیرین را از دریای عمان به اصفهان منتقل می کند.

سیدرضا مرتضوی در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه لازم است دولت چهاردهم با افزایش امید و کارآمدی، سرمایه اجتماعی نظام را تقویت کند، اظهار کرد: همراهی کامل با دولت چهاردهم را در راستای خدمت به نظام جمهوری اسلامی خواهیم داشت.

وی سلوک رفتاری و بکارگیری نیروی انسانی کارآمد، جهادی، متخصص و متعهد در نظام اسلامی را از جمله مهم ترین ویژگی ها و میراث شهید جمهور برای کشور برشمرد و بیان کرد: شهید رئیسی در دولت خود تلاش بی‌وقفه برای بهبود شرایط آحاد مردم با تکیه بر توانمندی‌های داخلی داشت و تأیید مجدد عملکرد دولت سیزدهم از سوی رهبر معظم انقلاب و تعبیر آن به دولت کار، امید و حرکت در روزهای اخیر، قابل تقدیر و دلگرم کننده بود.

تامین آب اصفهان از منابع درون استان

استاندار اصفهان به اجرای پروژه‌های بزرگی که دیگران جرئت اجرای آن را نداشتند توسط شهید رئیسی و خستگی ناپذیر بودن وی اشاره و بیان کرد: نمونه مهم در این امر پروژه تأمین آب اصفهان از منابع درون استان و همچنین انتقال آب از دریای عمان است، پروژه هایی که هم پیش از ان جزم عملی و جرئت اجرای آن وجود نداشت.

وی ادامه داد: انتقال دریای آب عمان به اصفهان، پروژه ای است که برخی کارشناسان زمان ۱۱ تا۱۲ ساله برای آن پیش بینی کرده بودند که با عزم و پشتیبانی رئیس جمهور شهید و سفرهای ایشان به اصفهان، نیمی از آن در طول یک سال و نیم اجرا شد.

انجام ۷۰۰ کیلومتر از مسیر هزار کیلومتری پروژه تأمین آب استان از دریای عمان

مرتضوی تاکید کرد: حدود ۷۰۰ کیلومتر از مسیر هزار کیلومتری پروژه تأمین آب استان از دریای عمان به انجام رسیده تا نیمه سال آینده، ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب شیرین را از دریای عمان به استان اصفهان منتقل کند.

وی تاکید کرد: طرح پروژه تأمین آب اصفهان از منابع جنوب استان در ۱۲ جبهه کاری بصورت مستمر درحال اجرا است تا ۲۸۰ میلیون متر مکعب آب را در ابتدای سال ۱۴۰۴ منتقل نماید.

دو پروژه یاد شده به همراه پمپاژ آب از تونل سوم کوهرنگ که از زمستان گذشته آغاز شد و پمپاژ آب از تونل سوم کوهرنگ که از زمستان گذشته آغاز شد و همچنین و شروع احداث سد تونل سوم کوهرنگ، احیای زاینده‌رود در نیمه نخست سال ۱۴۰۴ را امکان پذیر خواهد نمود

استاندار اصفهان بیان کرد: دو پروژه یاد شده به همراه پمپاژ آب از تونل سوم کوهرنگ که از زمستان گذشته آغاز شد و همچنین و شروع احداث سد تونل سوم کوهرنگ، احیای زاینده‌رود در نیمه نخست سال ۱۴۰۴ را امکان پذیر خواهد نمود.

مرتضوی ابراز امیدواری کرد که دولت چهاردهم اتمام پروژه‌های دور اندیشانه و کاربردی دولت رئیس جمهور شهید را در دستور کار قرار دهد و به ویژه به پروژه های آبرسانی اصفهان اهتمام ویژه داشته باشد و گفت: فرمانداران و مسئولان استان نیز باید تا ساعت آخر خدمت خود از تلاش مطتبق برنامه ریزی ها دست نکشند و تا آخرین لحظات با تمام توان خود به مردم خدمت کنند.

کد خبر: ۲۹۵٬۵۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha