۲۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۲
۲۰۲ شرکت به عنوان فعال اقتصادی برگزیده گمرکی پذیرش شدند

۲۰۲ شرکت به عنوان فعال اقتصادی برگزیده گمرکی پذیرش شدند

رئیس گمرک ایران گفت: طی یک سال گذشته ۲۰۲ شرکت به عنوان فعال اقتصادی برگزیده گمرکی (AEO) پذیرش شده که از این تعداد ۶۴ شرکت مربوط به سال ۱۴۰۳ است.

به گزارش بازار از گمرک ایران، محمد رضوانی‌فر با اعلام این مطلب گفت: ۹۷ درصد از شرکت‌های پذیرش‌شده در برنامه فعالان اقتصادی برگزیده گمرکی (AEO) در سال جاری، شرکت‌های تولیدی و دانش‌بنیان هستند.

به گفته وی در حال حاضر مجموعا ۶۰۸ شرکت تولیدی، دانش‌بنیان و بازرگانی از حداکثر تسهیلات قانونی تعیین شده در گمرک در قالب برنامه فعالان اقتصادی برگزیده گمرکی، استفاده می کنند.

رضوانی‌فر اظهار داشت: از مجموع ۶۰۸ شرکت‌های پذیرفته‌شده در برنامه فعالان اقتصادی برگزیده گمرکی نیز بیش از ۸۰ درصد آن، شرکت‌های تولیدی و دانش‌بنیان هستند.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های پذیرفته‌شده در برنامه فعالان اقتصادی برگزیده گمرکی بر اساس شاخص‌های تعیین شده در ۳ سطح رتبه‌بندی می‌شوند و حداکثر تسهیلات قانونی تعیین‌شده در گمرک را دریافت می‌کنند، افزود: ۵۰ درصد از شرکت‌های پذیرش‌شده برنامه فعالان اقتصادی برگزیده گمرکی در رتبه یک، ۲۵ در رتبه دو و ۲۵ درصد دیگر در رتبه سه قرار دارند.

گمرک ایران به طور مستمر عملکرد شرکت‌های برگزیده را در چارچوب معیارهای قانون‌مداری گمرکی کنترل و پایش می‌کند. در جهت تحقق اهداف حمایت از تولید با مشارکت مردم، اجرای برنامه فعالان اقتصادی برگزیده گمرکی (AEO) و ارائه هدفمند تسهیلات به این فعالان در دستور کار گمرک ایران قرار دارد.

کد خبر: ۲۹۵٬۰۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha