توافق دولت آلمان برای حذف هواوی در شبکه ۵G

توافق دولت آلمان برای حذف هواوی در شبکه ۵G

دولت آلمان با شرکت‌های تلفن همراه این کشور در خصوص اقداماتی برای حذف قطعات ساخت شرکت‌های فناوری چینی از شبکه بی‌سیم نسل پنجم (۵G) ظرف مدت پنج سال آینده، توافق کرد.

به گزارش بازار، روزنامه زوددویچه سایتونگ و شبکه‌های ان دی آر و دبلیو دی آر، ابتدا این خبر را به طور مشترک منتشر کرده و اعلام کرد این توافق، به اپراتورهای شبکه شامل دویچه تلکام، ودافون و تلفونیکا دویچه لند، فرصت بیشتری برای تعویض قطعات مهم می‌دهد.

بنا بر اظهارات منابع آگاه، بر اساس توافق اولیه که تحت تاثیر ملاحظات امنیتی صورت گرفت، اپراتورها در ابتدا، قطعات حساس ساخت شرکت‌های هواوی و ZTE را تا اول ژانویه سال ۲۰۲۶، از شبکه خود حذف خواهند کرد. البته توافق نهایی هنوز امضا نشده است. در مرحله دوم، نقش قطعات سازندگان چینی برای آنتن‌ها، خطوط انتقال و دکل‌ها باید تا سال ۲۰۲۹ حذف شود.

وزارت کشور آلمان در پاسخ به سوالی، به رویترز اعلام کرد مذاکرات دولت با اپراتورهای تلفن همراه ادامه دارد. یک سخنگوی دولت گفت: دولت بر اساس استراتژی امنیت ملی و استراتژی چین، برای کاهش ریسکها و وابستگی‌های امنیتی احتمالی عمل می‌کند.

آلمان برای اعمال ممنوعیت برای قطعات چینی، در مقایسه با هم پیمانان خود، تردید بیشتری داشته است. انگلیس، در سال ۲۰۲۰ با اشاره به نگرانی‌های زنجیره تامین پس از وضع تحریم‌های آمریکا علیه هواوی، این غول مخابراتی چینی را از نسل جدید شبکه‌های بی‌سیم ۵G طرد کرد و حضورش در شبکه‌های ثابت خود را محدود ساخت. با این حال، برلین از آن زمان، موضع سخت‌گیرانه‌تری را در قبال چین اتخاذ کرده و به دنبال کاهش وابستگی خود به کشورهای دیگر پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین است.

شرکت‌های مخابراتی در آلمان، پیش از این در برابر اقدامات برلین برای حذف پرهزینه قطعات ساخت هواوی، مقاومت کرده بودند و هواوی هم از سیاسی سازی امنیت سایبری در این کشور، انتقاد کرده بود.

بر اساس گزارش رویترز، رگولاتور ارتباطات آمریکا در ماه مه اعلام کرده بود تقریبا ۴۰ درصد از شرکت‌های مخابراتی آمریکا، به حمایت مالی بیشتر دولت برای حذف تجهیزات ساخت شرکت‌های مخابراتی چینی از شبکه‌های بی‌سیم آمریکا به منظور مقابله با خطرات امنیتی نیاز دارند که منعکس کننده هزینه های این پاکسازی است.

کد خبر: ۲۹۵٬۰۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha