۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۵
انجام مرحله دیگری از عادلانه‌سازی نظام پرداخت

انجام مرحله دیگری از عادلانه‌سازی نظام پرداخت

سخنگوی دولت گفت: مرحله دیگری از وعده رئیس جمهور شهید در جهت عادلانه‌سازی نظام پرداخت، انجام شد.

به گزارش بازار، علی بهادری‌ جهرمی، امروز چهارشنبه در حیاط دولت، مصوبات امروز هیئت وزیران را اعلام کرد و اظهار داشت: نشست امروز با حضور سرپرست ریاست جمهوری و اعضای دولت، مصوبات متعددی داشت.

سخنگوی دولت در بیان جزئیات این مصوبات، تصریح کرد: مرحله دیگری از وعده رئیس جمهور شهید در جهت عادلانه‌سازی نظام پرداخت کارکنان دولت انجام شد، در امتداد سلسله اقداماتی که در سه سال گذشته به این منظور صورت گرفته بود؛ مثلا بیشتر شدن افزایش‌های حداقل‌بگیران، سامان‌دهی پرداخت‌های خارج از حکم، منضبط کردن پرداخت شرکت‌های دولتی و شرکت‌های شبه‌ دولتی، اتصال بین بهره‌وری و پرداخت‌ها و مواردی از این دست؛ در این نشست، دولت با ارسال لایحه سامان‌دهی و یکپارچه‌سازی نظام پرداخت کارکنان دولت، موافقت کرد.

بهادری جهرمی گفت: برخی از این امور، نیازمند اصلاحات قانونی بود، برخی از امور در چارچوب آیین‌نامه‌ها و مصوبات هیئت وزیران بود، حتی برخی از اصلاحات قانونی در چارچوب قوانین بوجه یا برنامه سایر احکام تصویب شده بود. با توجه به نهایی شدن قانون برنامه و اینکه برخی از این موارد باقی مانده بود، این احکام در قالب لایحه‌ای تدوین شد تا امتیازاتی که ناظر به کارکنان دولت در قانون پیش‌بینی شده است، با توجه به اینکه زمان بسیار طولانی از تصویب قانون استخدامی و قوانین مدیریت می‌گذرد، واقعی‌سازی شود و هم نظارت مؤثری بر پرداخت‌های خارج از چارچوب صورت گیرد.

سخنگوی دولت، تصریح کرد: مصوبه دیگر این بود که با توجه به اینکه هیئت وزیران، هر سال باید منابع لازم برای پرداخت حق عضویت سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی‌ را که جمهوری اسلامی ایران عضو آن‌ها است، پیش‌بینی کند، هر سال مصوبه‌ای به پیشنهاد مشترک معاونت حقوقی ریاست جمهوری، وزارت امور خارجه و سازمان برنامه و بودجه، ارائه می‌شود؛ مواردی که نیازمند پرداخت حق عضویت است، امروز تصویب شد.

بهادری جهرمی در بیان جزئیات سومین مصوبه امروز، گفت: آیین‌نامه‌ای به پیشنهاد سازمان حفاظت محیط زیست برای ارتقای مشارکت در حفظ محیط زیست و رونق کسب و کار محیط زیستی به تصویب هیئت وزیران رسید.

سخنگوی دولت اظهار داشت: در این آیین‌نامه، ارتقای کمّی و کیفی در حوزه زیست‌گاه‌های طبیعی و حیات وحش، پیش‌بینی شده و در موارد متعددی، کمک به توسعه و تقویت مدیریت این حوزه‌ها و پویایی اقتصاد محیط زیستی را در پی خواهد داشت و جهت‌گیری آن به سمت مردمی‌ شدن بیشتر در حوزه حفاظت محیط زیست و از بین بردن خلأ‌هایی است که امکان مشارکت را از بین می‌برد.

بهادری جهرمی، همچنین تصریح کرد: رئیس جمهور منتخب در وعده‌های خود گفتند برنامه‌ای که در دولت شهید رئیسی تدوین و تصویب شده است، ادامه خواهد داشت و برخی یاران شهید رئیسی در ستاد ما هستند.

سخنگوی دولت گفت: امیدواریم که از این نقاط قوت استفاده کنند و خدمت‌رسانی به مردم، همچنان ادامه یابد.

بهادری جهرمی، درباره نامه مسعود پزشکیان به محمد مخبر، اظهار داشت: رئیس جمهور منتخب درباره انتصابات، درخواستی از سرپرست ریاست جمهوری داشتند؛ البته هنوز رئیس جمهور، مستقر نشده و الآن، سرپرست ریاست جمهوری، آقای مخبر است و مفاد این درخواست هم یک ماه پیش یعنی خرداد از طرف ایشان اعلام شد که انتصابات غیر ضروری انجام نشود؛ بدیهی است اگر استعفایی صورت گیرد، نمی‌توان روال امور را متوقف کرد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: رهبر انقلاب، این دولت را دولت کار و امید نامیدند و روال شهید رئیسی، این بود که خدمت به مردم متوقف نشود.

بهادری جهرمی، همچنین گفت: در نشست امروز هیئت دولت، آقای مخبر تأکید کرد که تا روز تحلیف، وزراتخانه‌ها با سرعتی مانند سرعت روز اول به فعالیت خود ادامه دهند و هر برنامه‌ای که دارند با سرعت پیش ببرند تا مدیون مردم و خون شهید رئیسی نشویم.

کد خبر: ۲۹۴٬۹۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
      0 0
      با سلام و عرض ادب و احترام، خواهشان نظام پرداخت عادلانه حقوق رو اجرا کنید، تورم واقعی بالای 60درصد شده، اونوقت افزایش حقوق کارمندان 20 درصد، طبق قانون حقوق کارمندان باید بر اساس تورم واقعی افزایش پیدا. رسیدگی بفرمایید خواهشان.