۲۱ تیر ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۵
چشم بازار رمزارزها به آمار تورم آمریکا|  چرا روز پنجشنبه برای بیت کوین بسیار مهم است؟
تحلیل بازار رمزارزها؛

چشم بازار رمزارزها به آمار تورم آمریکا| چرا روز پنجشنبه برای بیت کوین بسیار مهم است؟

جلسه رئیس فدرال رزرو آمریکا با دو کمیته بانکی و مالی مجلس نمایندگان و خروجی آن به ویژه شاخص CPI می تواند شوک مثبت یا منفی قابل توجهی به بازار ارزهای دیجیتال وارد آورد.

بازار؛ گروه بین الملل: بازارهای مالی طی هفته معاملاتی جاری به شدت تحت تاثیر جلسه ادای شهادت امروز جروم پاول رئیس فدرال رزرو در برابر کمیته مالی مجلس نمایندگان بوده است. طی روزهای اخیر، قیمت طلا، ارزهای دیجیتال، نقره و ... به دلیل انتظار برای خروجی این جلسه مهم، تقریبا در محدوده کم نوسان قرار داشته اند.

اگرچه پاول روز گذشته نیز در جریان نشست مشترک خود با کمیته بانکی سنا، تاکید کرده که در خصوص زمان آغاز نرخ بهره بانکی، باید نهایت دقت را به خرج داد، اما امید بازارهای مالی به این است که آمار هفته گذشته بازار کار آمریکا بتواند فشاری قابل توجه به رئیس فدرال رزرو برای آغاز سریعتر کاهش نرخ بهره وارد نماید. از سوی دیگر، آمار مربوط به برخی از شاخص های تورم مانند CPI نیز قرار است روز پنجشنبه منتشر شود که این آمار، تعیین کننده روند بازارهای مالی خواهد بود.

تحرکات مثبت فدرال رزرو به سود بیت کوین

جروم پاول در سخنان روز سه شنبه خود در کمیته بانکی مجلس سنا اعلام کرد که تورم در سطح کنترل شده و نزدیک به ۲ درصد (هدفگزاری فدرال رزرو) رسیده و دستکم این نکته را تایید کرد که فدرال رزرو تصمیمی برای افزایش نرخ بهره بانکی ندارد. وی همچنین شرایط بازار کار آمریکا را نیز نرمال ارزیابی کرد. همین عامل سبب شد تا دارایی های سرمایه گذاران بار دیگر به سمت صندوق های ETF بیت کوین روانه شده و در نتیجه، از عرضه بیت کوین در معاملات بیت کوین بازار کاسته شده است. همین عامل سبب شد تا بیت کوین طی دو روز اخیر با تحرکات مثبت مواجه شده و نهایتا به کانال ۵۸ هزار دلاری بازگردد.

در هر دوحالت ریزش یا افزایش، به احتمال زیاد نوسان قیمت روزهای پنجشنبه و جمعه قابل توجه خواهد بود که می تواند فرصت خوبی برای متعاملین بازار ارزهای دیجیتال به ویژه بیت کوین باشد.

اما آنچه باید در نظر گرفت اینکه آمار مربوط به شاخص قیمت مصرف کننده به عنوان مهمترین و تعیین کننده ترین شاخص آماری قرار است روز پنجشنبه به صورت رسمی منتشر شود. این شاخص و وضعیت آن، سهم به سزایی در تعیین روند قیمت بیت کوین خواهد داشت. نکته دیگر اینکه باید توجه داشت که بازارها به سرعت به آمار اعلامی جروم پاول واکنش مثبت یا منفی نشان خواهند داد. لذا، در هر دوحالت ریزش یا افزایش، به احتمال زیاد نوسان قیمت روزهای پنجشنبه و جمعه قابل توجه خواهد بود که می تواند فرصت خوبی برای متعاملین بازار ارزهای دیجیتال به ویژه بیت کوین باشد.

ورود سنگین بازیگران دولتی به بازار ارزهای دیجیتال

دولت آلمان هفته پیش به صورت رسمی از سرمایه گذاری خود در بازارارزهای دیجیتال به ویژه بیت کوین خبر داد. بر اساس آمار اعلام از سوی برلین، دولت آلمان حدود ۲۴ هزار بیت کوین به ارزش ۱.۳۸ میلیارد دلار در اختیار دارد که طی روزهای گذشته نیز، دستکم بخش یاز این بیت کوین ها را دو مرتبه معامله کرده است. در آخرین مورد این معاملات، حساب کاربری دولت آلمان در صرافی کراکن، ۶۳۰۷ بیت کوین را برای فروش روانه صرافی کرده است.

چشم بازار رمزارزها به آمار تورم آمریکا|  چرا روز پنجشنبه برای بیت کوین بسیار مهم است؟

نکته مثبت در این خصوص اینکه برخی از دولت های غربی سرانجام پس از چند سال مبارزه با بازار ارزهای دیجیتال، نه تنها آنها را به رسمیت شناخته، بلکه سرمایه گذاری سنگینی نیز روی این بازار انجام داده اند.

تنها عبور از محدوده قیمت EMA۲۰۰ روزه می تواند منجر به شکست مقاومت ۶۰۳۶۵ دلاری بیت کوین و تغییر فاز بازار شود.

اما نکته منفی چنین اقدامی، اینجاست که دولت ها با توجه به حجم خریدو فروش سنکین خود، به سادگی می توانند به اهرم فشار علیه بازار و سرمایه گذاران خرد آن، از طریق افزایش فشار خرید و فروش تبدیل شوند. این نکته می تواند در بلند مدت، سلامت بازار ارزهای دیجیتال را تهدید نماید.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین همچنان در محدوده زیر EMA۵۰ روزه و ۲۰۰ روزه قرار داشته که نشان دهنده روند نزولی بازار است. در حال حاضر، تنها عبور از محدوده قیمت EMA۲۰۰ روزه می تواند منجر به شکست مقاومت ۶۰۳۶۵ دلاری بیت کوین و تغییر فاز بازار شود. همچنین، پس از عبور قیمت از محدوده ۲۰۰ روزه باید انتظار حرکت به سمت EMA۵۰ روزه به عنوان مقاومت بعدی را داشت.

چشم بازار رمزارزها به آمار تورم آمریکا|  چرا روز پنجشنبه برای بیت کوین بسیار مهم است؟

اما در سوی دیگر، هرگونه ریزش به زیر محدوده ۵۵ هزار دلار، می تواند نشانگر شکل گیری جریان جدید خرسی و نزولی در بازار ارزهای دیجیتال باشد. در این شرایط، قیمت می تواند تا حمایت اصلی بیت کوین روی ۵۲۸۸۴ دلار اصلاح شود. شاخص RSI نیز در بازاه روزانه روی ۳۸ بوده که در صورت ریزش قیمت به زیر محدوده ۵۵ هزار دلار، باید شاهد افزایش فشار فروش در بازار باشیم.

کد خبر: ۲۹۴٬۸۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha