۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۴
انتخابات، اعتبار آمریکا را تغییر می‌دهد

انتخابات، اعتبار آمریکا را تغییر می‌دهد

نتایج انتخابات ایالات‌متحده آمریکا می‌تواند بر رتبه‌بندی اعتباری این کشور تاثیر بگذارد.

به گزارش بازار، موسسه رتبه بندی فیچ در گزارشی اعلام کرد نتیجه انتخابات آمریکا در ماه نوامبر، نقطه عطف مهمی برای سیاست فدرال خواهد بود و پیامدهایی برای رتبه‌بندی اعتباری آن به همراه خواهد داشت.

این آژانس رتبه‌بندی معتقد است اگر جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا به کاخ سفید بازگردد، احتمالا به‌طور کلی به معنای ادامه سیاست‌های اصلی خواهد بود.

بیزنس گزارش کرد: از سوی دیگر، پیروزی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، احتمالا به معنای تغییر در حوزه‌های سیاست کلیدی است، به‌ویژه اگر حزب جمهوری‌خواه کنترل سنا را در دست بگیرد و اکثریت خود را در مجلس نمایندگان حفظ یا افزایش دهد.

فیچ اظهار کرد در نتیجه تغییر در دولت، هفت حوزه سیاستی کلیدی می‌توانند بیشترین تاثیر را بر اعتبار بگذارند که شامل حمایت‌گرایی تجاری، فشارهای مالی مداوم، موقعیت ژئوپلیتیک و سیاست خارجی، عقب‌نشینی سیاست‌های اقلیمی، مقررات‌زدایی مالی، سیاست اجتماعی، اصلاحات و مهاجرت محدود است.

در این بیانیه آمده است حمایت‌گرایی تجاری و فشارهای مالی، روندهای دوحزبی بوده‌اند و انتظار داریم که دولت ترامپ در این موارد سیاست‌های خود را تقویت کند و سایر حوزه‌های سیاست احتمالا محورهای تندتری را تجربه خواهند کرد.

این آژانس گفت احتمالا در کوتاه‌مدت شاهد تاثیرات مستقیم گسترده بر رتبه‌بندی نیست، اما افزود: با این حال، در میان‌مدت و بلندمدت، بازخوردهای غیرمستقیم می‌تواند برای بخش های خاص معنادارتر باشد.

کد خبر: ۲۹۴٬۸۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha