۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۷
۸.۵ تن پیله تر ابریشم در سوادکوه تولید شد
مدیر جهاد کشاورزی سوادکوه:

۸.۵ تن پیله تر ابریشم در سوادکوه تولید شد

سوادکوه- نوری نژاد، مدیر جهاد کشاورزی سوادکوه از تولید ۸۵ هزار کیلوگرم پیله تر ابریشم خبر داد و گفت: کشاورزان منطقه ۳۲ میلیارد تومان درآمد کسب کردند.

علی نوری نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار بازار از کسب درآمد ۳۲۰ میلیاردریالی حاصل از فروش پیله ابریشم بهاره دراین شهرستان خبر داد و افزود: در سال جاری با توجه به افزایش قیمت پیله ابریشم و تولید ۸۵ هزار کیلوگرم پیله تر موجب کسب درآمد چشمگیری در بین نوغانداران این شهرستان شده است.

وی تصریح کرد: کارشناسان این مدیریت با تلاش و نظارت مستمر و برگزاری دوره های آموزشی و مهارتی در زمینه تفریخ تخم نوغان،مدیریت پرورش کرم جوان و بالغ،تعویض بستر کرم ابریشم،پیشگیری از بیماری های کرم ابریشم،اصول صحیح برداشت پیله گامی موثر را در رشد صنعت نوغانداری این شهرستان ایفا میکنند.

مدیر جهاد کشاورزی سوادکوه اضافه کرد؛ از اقدامات موثر این مدیریت در رشد و توسعه صنعت نوغانداری شهرستان در سال‌های اخیر، شناسایی و معرفی یکی از نوغانداران شهرستان به عنوان نوغاندار نمونه کشوری، برگزاری جشن برداشت پیله ابریشم با حضور مسئولان استانی و شهرستانی تاثیرگذار در صنعت نوغانداری به منظور احیا و توسعه نوغانداری شهرستان، توزیع نهال اصلاح شده توت، توزیع بستر طبقاتی متحرک و نهاده های مورد نیاز پرورش کرم ابریشم به‌صورت رایگان در بین بهره برداران است.

کد خبر: ۲۹۴٬۸۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha