۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۴
خرید ۲هزار تن گندم از کشاورزان دودانگه
فیلم استان‌ها؛

خرید ۲هزار تن گندم از کشاورزان دودانگه

ساری- احمدی، رییس مرکز خدمات جهاد کشاورزی دودانگه ساری از خرید دو هزار تن گندم از کشاوران در دهستان های فریم و بنافت خبر داد.

جعفراحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به فعالیت مرکز خرید تضمینی محصول جو و گندم در این بخش از خرید حدود دو هزار تن گندم کشاورزان دودانگه تا کنون از دو دهستان فریم و بنافت خبر داد.

وی با یاد آوری اینکه در سال زراعی مربوطه، دو هزار و ۸۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی دهستانهای فریم و بنافت در این بخش زیر کشت گندم قرار گرفت، افزود: مرکز خدمات جهاد کشاورزی بخش با توجه به خسارت بارندگی به گندمزارهای منطقه در جهت کمک به این کشاورزان، از هفته های قبل، با همکاری شرکت غله، طی قرار دادی با شرکت تعاونی کشاورزی ولیعصر فریم شهر، نسبت به خرید تضمینی گندم اقدام کرد.

احمدی همچنین با بیان اینکه بارندگی وقت برداشت، به بخش وسیعی از کشتزارها و محصولات گندم خسارت وارد کرد، گفت: به همین سبب بخشی از گندم کشاورزان دودانگه با رویش جوانه مجدد بر روی خوشه ها، موجب افت محصول گردید و بمنظور کمک به کشاورزان زحمتکش که تامین معیشتشان با همین زراعت است، طی قرارداد دو طرفه، ضمن در نظر گرفتن درصد قابل توجه افت محصول، ضمن کاهش توافقی هزار تومانی قیمت تضمینی، نسبت به خرید آن از گندمکاران اقدام کردیم.

لازم به ذکر است پیش بینی می شود بالغ بر ۱۲ هزا تن گندم از اراضی دودانگه برداشت شود.

کد خبر: ۲۹۴٬۷۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha