۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۲
هشدار درباره افزایش۲ تا ۳ درجه ای دما در اصفهان| ادارات استان روز ۵ شنبه تعطیل شد
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خبر داد؛

هشدار درباره افزایش۲ تا ۳ درجه ای دما در اصفهان| ادارات استان روز ۵ شنبه تعطیل شد

اصفهان-شیشه فروش؛ مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت:با توجه به وزش تندباد و گردوغبار و کاهش میدان دید و تقویت توده هوای گرم تابستانه تا آخر هفته،افزایش ۲ تا ۳ درجه سانتیگرادی دما را شاهد هستیم.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار بازار، با اشاره به تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران استان و کارگروه اضطرار شرایط گردوغبار اظهار کرد: با توجه به پیش بینی وزش تندباد و گرد و غبار،کاهش میدان دید و تقویت توده هوای گرم تابستانه و ماندگاری این توده از روز چهارشنبه تا جمعه هفته جاری، با افزایش دو تا سه درجه ای دما مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه به منظور پایداری شبکه برق در بخش‌های خانگی، صنوف، فردا ساعت خاتمه کار دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، شهرداری‌ها و سایر نهادهای عمومی و مراکز آموزشی استان اصفهان چهارشنبه ساعت ۱۱ خواهد بود. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تاکید کرد: همچنین روز پنجشنبه ۲۱ تیرماه نیز همه دستگاه‌های مذکور به جز مراکز امدادی، خدمات رسان، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شبانه روزی تعطیل خواهند بود ضمن اینکه آزمون‌ های دانشگاه‌ ها و مراکز آموزش عالی و آزمون‌ های سراسری، در این بازه زمانی طبق برنامه‌ریزی های سابق برگزار می شود.

وی با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌های اجرایی استان نسبت به کاهش مصارف برق در ساعات اداری به میزان حداقل ۳۰ درصد نسبت به قبل هستند، گفت: همچنین ادارات باید در ساعات غیر اداری به میزان ۶۰ درصد مصرف جاری با اولویت خاموش کردن روشنایی های غیرضروری و سامانه‌های سرمایشی اقدام کنند.

الزام به خاموشی سیستم سرمایشی یک ساعت قبل از خاتمه کار

شیشه فروش با تصریح بر این نکته که دستگاه ‌های اجرایی مکلف هستند از یک ساعت قبل از خاتمه کار سیستم سرمایشی خود را خاموش کنند، گفت: هر اقدامی که منجر به تشدید گرد و خاک و آلاینده ها می‌شود از جمله خاکبرداری، آتش زدن بقایای کشاورزی و فضای سبز، فعالیت‌های معدنی و حمل و نقل خاک، گچ و ... ممنوع است.

وی به اشاره به پایش مستمر کمیته اضطرار شرایط گرد و غبار نسبت به رصد شرایط ایجاد شده با صدور اطلاعیه‌ها، پایش کانون‌های فرسایش بادی و اعمال محدودیت‌ ها گفت: مشترکان برق خانگی و صنوف باید نصب سیستم‌ های کنترل هوشمند در مجتمع‌ های تفریحی و مراکز خرید، کاهش روشنایی عمومی در پارکینگ‌ ها و راهرو ها، استفاده از نور طبیعی و خاموش کردن لامپ های اضافه، انجام تعمیر کولرها و نصب سایه‌بان و تعویض لامپ‌های قدیمی و پرمصرف اقدام کنند.

کد خبر: ۲۹۴٬۷۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha