اجبار کارمندان مایکروسافت برای استفاده از آیفون در چین

اجبار کارمندان مایکروسافت برای استفاده از آیفون در چین

مایکروسافت در بحبوحه نگرانی‌های امنیتی فزاینده، به کارکنان خود در چین دستور داد به جای دستگاه‌های اندرویدی، از آیفون استفاده کنند.

به گزارش بازار، سخنگوی مایکروسافت با اشاره به نبود خدمات اندروید گوگل در چین، اعلام کرد این شرکت قصد دارد به کارمندانش در این کشور برای دسترسی به اپلیکیشن‌های احراز هویت، دستگاه‌های مبتنی بر iOS فراهم کند.

مایکروسافت پس از یک سلسله رخنه‌های امنیتی که به دسترسی هکرهای روسیه به ایمیل‌های کارمندان و مشتریان این شرکت در اوایل سال میلادی جاری منتهی شد، تحت فشار بیشتری قرار دارد.

این موضوع نخستین بار توسط بلومبرگ گزارش شد که به یک یادداشت داخلی استناد کرده و نوشته بود مایکروسافت به کارمندانش در چین دستور داده است از سپتامبر، از دستگاه‌های اپل در محل کار خود استفاده کنند.

در راستای ابتکار «آینده امن جهانی» مایکروسافت، اقدام برای سوئیچ از دستگاه‌های اندرویدی، به دستگاه‌های مبتنی بر iOS اپل، به دلیل عدم امکان دسترسی به فروشگاه گوگل‌پلی در چین است که دسترسی کارمندان این غول نرم افزاری به اپلیکیشن‌های امنیتی مانند «مایکروسافت آتنتیکیتور» و «آیدنتیتی پس» را محدود می‌کند.

یک سخنگوی مایکروسافت به رویترز گفت:‌ به دلیل عدم دسترسی به خدمات گوگل موبایل در این منطقه، ما به دنبال عرضه راه‌های دسترسی به اپلیکیشن‌های ضروری به کارمندان مانند دستگاه‌های iOS هستیم.

مایکروسافت یکی از شرکت‌های آمریکایی است که حضور قوی در چین دارد. این غول نرم افزاری در سال ۱۹۹۲ وارد بازار چین شد و مرکز تحقیقات و توسعه بزرگی را در این کشور اداره می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، این شرکت مدل‌های آیفون ۱۵ را برای کارمندانی فراهم خواهد کرد که در حال حاضر از گوشی‌های اپل در سراسر چین از جمله هنگ‌کنگ، استفاده می‌کنند.

کد خبر: ۲۹۴٬۷۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha