۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۳
چهار واحد صنعتی راکد در هرمزگان احیا شد

چهار واحد صنعتی راکد در هرمزگان احیا شد

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: چهار واحد صنعتی راکد با سرمایه‌گذاری ۲۲۶ میلیارد ریال از ابتدای سالجاری تاکنون در این استان احیا و مجدد به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش بازار، ایوب رحیمی روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از این واحدهای صنعتی افزود: با احیای این تعداد واحد صنعتی، ۳۵ نفر در هرمزگان مشغول به کار شدند.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌های مشترک برای فعال‌سازی واحدهای صنعتی راکد در استان، تصریح کرد: باتوجه به برگزاری مستمر نشست‌های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با مدیران و رفع مسائل و مشکلات واحدها این امر مهم انجام گرفت.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، اشراف نداشتن کافی سرمایه‌گذاران به پیش‌بینی‌های مالی فرایند تولید و مشکلات مربوط به طولانی شدن پروژه‌ها و تغییرات شاخص‌های اقتصادی را یکی از مهم‌ترین علت تعطیلی واحدهای صنعتی راکد عنوان کرد و گفت: سرمایه‌گذاران جدیدی که قصد سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان را دارند به سمت احیای واحدهای تولیدی راکد هدایت می‌شوند.

رحیمی ادامه داد: واحدهایی که در سالجاری به چرخه تولید بازگشته و مجدد راه‌اندازی شده‌اند، بیشتر صنایع کوچک هستند و هر واحد به طور متوسط برای هشت نفر اشتغالزایی کرده است.

وی تاثیر واحدهای احیاشده در چرخه تولید استان را مهم ارزیابی کرد و گفت: واحدهای کوچک اگرچه از نظر اشتغالزایی محدود هستند اما تحرک خوبی در رونق تولید و تکمیل چرخه تولید در استان ایجاد می‌کنند.

به گزارش بازار، سال گذشته نیز ۳۰ واحد صنعتی در هرمزگان با سرمایه‌گذاری بیش از ۵۵ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال احیا شده و مجدد به چرخه تولید بازگشت که با احیای این تعداد واحد صنعتی، ۸۷۸ نفر در این استان مشغول به کار شدند.

استان هرمزگان توانست در دولت سیزدهم و با دستور شهید جمهور مبنی بر احیا و فعال سازی واحدهای تولیدی راکد، ۷۷۵ واحد تولیدی درحوزه های صنعت و معدن، کشاورزی و گردشگری را مجدد وارد چرخه تولید کند که برای بیش از ۶ هزار نفر شغل ایجاد کرد.

کد خبر: ۲۹۴٬۷۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha