۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۰
سرمایه گذاری ۵ میلیارد دلاری پاکستان برای اکتشاف میادین نفتی در این کشور!
شهباز شریف خبر داد؛

سرمایه گذاری ۵ میلیارد دلاری پاکستان برای اکتشاف میادین نفتی در این کشور!

نخست وزیر پاکستان از سرمایه گذاری ۵ میلیارد دلاری دولت و شرکت های نفتی برای کشف ذخایر نفتی این کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ نخست وزیر پاکستان از سرمایه گذاری ۵ میلیارد دلاری دولت و شرکت های نفتی برای کشف ذخایر نفتی این کشور خبر داد.

بر اساس این گزارش، شهباز شریف در جریان نشست مشترک با سندیکای شرکت های فعال در زمینه کشف و تولید نفت اعلام کرد که دولت و شرکت های نفتی پاکستان ۵ مییلارد دلار بودجه به اکتشاف میادین نفتی تخصیص خواهند داد.

قرار است با این بودجه، بیش از ۲۴۰ سایت در سراسر پاکستان مورد تحقیق و اکتشاف قرار گیرد که به گفته فعالان بازار انرژی پاکستان، در صورت موفقیت آمیز بودن این پروژه، میزان تقاضای نفتی پاکستان و هزینه های مربوط به واردات انرژی تا حد چشمگیری کاهش خواهد یافت.

دولت پاکستان همچنین کمیسیون متشکل از سرمایه گذاران خارجی برای اکتشاف میادین و چاه های نفتی این کشور تشکیل داده و و قصد دارد با ارائه امتیارهای ویزه نسبت به جذب سرمایه خارجی مورد نیاز برای اکتشاف نفت اقدام نماید.

نخست وزیر پاکستان همچنین در جریان نشست خبری اخیر خود اعلام کرده که قصد دارد میزان واردات نفت از روسیه را افزایش دهد. وی تاکید کرد که در این راستا، مذاکرات موفقیت آمیزی با ولادیمیر پوتین داشته است. به گفته شهباز شریف، پوتین قرار است به زودی به پاکستان سفر کرده و در مورد ابعاد مختلف همکاری های میان دو کشور با مقام های پاکستانی مذاکره نماید.

کد خبر: ۲۹۴٬۷۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha