۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۲
آغاز روند صعودی برای معاملات آتی گاز در بازارهای جهانی| حرکت معکوس گاز در برابر نفت خام!
تحلیل بازار گاز طبیعی؛

آغاز روند صعودی برای معاملات آتی گاز در بازارهای جهانی| حرکت معکوس گاز در برابر نفت خام!

قیمت گاز طبیعی مایع (LNG) علیرغم ریزش قیمت نفت در بازارهای جهانی، سیری نسبتا صعودی به خود گرفته و به نظر می رسد طی روزهای آتی نیز این افزایش قیمت ادامه داشته باشد.

بازار؛ گروه بین الملل: قیمت گاز طبیعی مایع (LNG) علیرغم ریزش قیمت نفت در بازارهای جهانی، سیری نسبتا صعودی به خود گرفته و طی روزهای گذشته شاهد افزایش تقاضای چشمگیر بوده است. افزایبش تقاضای جهانی برای گاز سبب شد تا قیمت گاز مایع در قراردادهای آتی روز دوشنبه با ۱.۴۲ درصد افزایش به رقم ۲.۳۵ دلار در هر متر مکعب برسد. اما سوال اصلی اینجاست که دلیل افزایش قیمت گاز طبیعی آن هم با روندی خلاف روند قیمت نفت چیست؟

طوفان هوریکان و صادرات گاز آمریکا

طوفان هوریکان پدیدهای زمین شناختی است که در بسیاری از مناطق آمریکای شمالی و مرکزی در ماه جولای رخ می دهد. خسارات این طوفان معمولا تا حدی است که دولت آمریکا مجبور به اتخاذ تمهیداتی سفت و سخت در راستای افزایش ایمنی و حفاظت از زیرساخت ها به کار بندد که از جمله می توان به توقف یا محدودیت شدید صادرات گاز مایع دپو شده در مخازن بندری این کشور اشاره کرد. در حقیقت، همین کاهش شدید عرضه گاز آمریکا به بازارهای جهانی منجر به شکل گیری روند صعودی نسبی قیمت گاز بر خلاف ریزش قیمت نفت شده است. بر اساس آخرین پیش بینی های هواشناسی، طوفان هوریکان در بازه روزهای ۸ الی ۱۴ جولای در اکثر بخش های غربی، شرق و جنوب ایالات متحده رخ خواهد داد.

پیش بینی روند بازار جهانی گاز مایع

همانطور که گفته شد، دستکم تا اواسط ماه جولای می توان نسبت به افزایش قیمت و ادامه روند کاهش عرضه گاز طبیعی مایع به بازارهای جهانی امیدوار بود که چنین وضعیتی می تواند کمک شایانی به کشورهای نفتی همچون ایران به ویژه در معاملات اسپات گازی نماید.

قیمت گاز مایع درست پس از رسیدن به کف دو ماهه خود یک کندل سبز را تشکیل داده که می تواند آغازگر رالی جدید قیمت برای قراردادهای آتی باشد.

لذا، در حال حاضر، هرگونه سناریوی خرسی شدن روند بازار (بر خلاف بازار نفت) برای گاز مایع منتفی بوده و پیش بینی ها مبنی بر این است که روند افزایش قیمت همچنان ادامه داشته باشد. با اینحال، به متعاملین فعال در بازار گاز پیشنهاد می شود بیش از هر فاکتور دیگری، وضعیت آب و هوایی آمریکا به عنوان مهمترین محرک بازار را طی روزهای آتی رصد نمایند.

تحلیل تکنیکال قیمت گاز مایع

مهمترین نکته ای در تحلیل تکنیکال قیمت گاز باید به آن اشاره داشت اینکه بر اساس داده های مورد نمایش در نمودار قیمت زیر، قیمت گاز مایع درست پس از رسیدن به کف دو ماهه خود یک کندل سبز را تشکیل داده که می تواند آغازگر رالی جدید قیمت برای قراردادهای آتی باشد.

آغاز روند صعودی برای معاملات آتی گاز در بازارهای جهانی| حرکت معکوس گاز در برابر نفت خام!

نقطه حمایت اصلی، کف قیمت ۲۶ آوریل یعنی ۲.۲۵۱ دلار بوده و مقاومت مهم روی سطح ۵۰ درصد نیز روی ۲.۶۵۲ دلار قرار دارد. در صورت موفقیت گاوها در عبور از این سطح قیمت، سطح بعدی مصادف با EMA۵۰ روزه روی ۲.۷۳۴ دلار خواهد بود.

کد خبر: ۲۹۴٬۶۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha