۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۹
۸۰ هزار تن خرید تضمینی گندم در استان سمنان پیش بینی شده است
امسال؛

۸۰ هزار تن خرید تضمینی گندم در استان سمنان پیش بینی شده است

سمنان- قاسمی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: پیش بینی می شود امسال ۸۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان به صورت تضمینی خریداری شود.

محمد رضا قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، از پیش‌بینی خرید ۸۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان سمنان خبر داد و ابراز کرد: خوشبختانه روند خرید تضمینی گندم در استان سمنان به خوبی در حال انجام است و گندم کاران محصولات خودشان را به مراکز خرید تضمینی ارسال می کنند.

وی افزود: به واسطه اقلیم و جغرافیای استان سمنان، خرید تضمینی گندم ابتدا از غربی ترین نقاط یعنی شهرستان گرمسار و آرادان آغاز می شود چرا که گندم در این مناطق زودتر می رسند و سپس به دیگر نقاط استان سرایت می یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه خرید تضمینی گندم استان از پنجم مرداد ماه امسال آغاز شده و تا شهریورماه ادامه خواهد داشت، گفت: به جز مسئولان و متولان غله، کارشناسان جهاد کشاورزی نیز به صورت دقیق بر تحول و کیفیت و توزین محصول گندم تولیدی کشاورزان در محل تحویل محصول، نظارت دارند.

قاسمی با بیان اینکه هم اکنون برداشت گندم به میانه ها استان و شهرستان های دامغان و شاهرود نیز رسیده است، تاکید کرد: آخرین نقاطی که گندم آنها برداشت می شود بخش هایی از کالپوش و همچنین مجن خواهد بود که اقلیم سردسیری دارند.

برآورد ما از مجموع تولید گندم در استان سمنان ۱۱۵ هزار تن است

وی با بیان اینکه ۵۲ هزار تن گندم تاکنون از گندم کاران استان سمنان خریداری شده است، تاکید کرد: با توجه به براورد های صورت گرفته احتمالا نزدیک به ۸۰ هزار تن خرید تضمینی گندم را امسال خواهیم داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان با بیان اینکه سال گذشته ۶۴ هزار تن گندم مازاد کشاورزان در استان خرید تضمینی شد، بیان کرد: پیش بینی می شود امسال شاهد افزایش خرید تضمینی گندم باشیم.

قاسمی با بیان اینکه ۳۱ هزار هکتار اراضی استان سمنان تحت کشت گندم است، تاکید کرد: ۲۱ هزار و ۵۰۰ هکتار از این میزان آبی و مابقی دیم هستند که ۹۹ درصد کشت دیم ما در شهرستان میامی است.

وی با بیان اینکه برآورد ما از مجموع تولید گندم در استان سمنان ۱۱۵ هزار تن است، افزود: بخشی از این گندم به مصرف بذری و کشت سال های آتی می رسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان همچنین گفت: نظارت کارشناسی و خوبی بر برداشت محصول راهبردی گندم در سراسر استان از سوی کارشناسان جهاد وجود دارد.

کد خبر: ۲۹۴٬۶۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha