۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰
اضافه شدن ۱۰۰ هواپیما و هلیکوپتر در ۳۳ ماه
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری:

اضافه شدن ۱۰۰ هواپیما و هلیکوپتر در ۳۳ ماه

رئیس سازمان هواپیمایی کشور از اضافه شدن ۱۰۰ فروند هواپیما و هلیکوپتر به ناوگان هوایی کشور طی ۳۳ ماه دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش بازار، "محمد محمدی بخش" امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم افزود: حوزه هوایی در لبه فناوری حرکت می‌کند و در کشورمان به دلیل مواجهه با تحریم‌ها، مردم پایه بودن آن و همچنین انتشار اخبار این صنعت در کسری از ثانیه به وسعت کره زمین، همواره حائز اهمیت بوده و هست.

وی بیان داشت: یکی از مولفه‌های اثرگذار در کشور توسعه یافته و در حال توسعه، توسعه یافتگی در حوزه هوایی است.

محمدی‌بخش خاطرنشان‌کرد: در سه سال گذشته با وجود مواجهه با انواع تحریم‌ها و مشکلات، اما ایمنی و امنیت در صنعت هوایی در عالی‌ترین سطح رعایت شد.

وی ادامه داد: امروز ۲۸ شرکت هواپیمایی خارجی به کشورمان پرواز دارند و در حوزه حمل باری با پنج قاره جهان کار می‌کنیم.

ورود بیش از ۱۰۰ فروند هواپیما و هلیکوپتر به ناوگان هوایی

محمدی بخش با اشاره به توسعه بخش هوایی به عنوان یکی از راهبردهای اساسی طراحی شده در دولت سیزدهم گفت: در ۳۳ ماه گذشته بیش از ۱۰۰ فروند هواپیما و هلیکوپتر به ناوگان هوایی اضافه شد که اکنون ۵۵ فروند از آنها در چرخه عملیاتی مشغول فعالیت است.

وی خاطرنشان کرد: در موضوع تاب آوری در سال‌های گذشته در تامین و تعمیر قطعات و تعمیر قطعات با مشکلات متعددی مواجه بودیم، اما به همت شرکت‌های دانش بنیان این زنجیره دانشی در کشور شکل گرفت و تاکنون بیش از ۲ هزار قطعه هوایی طراحی و ساخته شده و افزون بر ۳۰۰ هزار قطعه نیز وارد ناوگان شده و مورد استفاده قرار گرفته است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری یادآور شد: در آغاز به کار دولت سیزدهم تعداد زیادی هواپیما با عمر ۲ سال تا ۳۰ سال و بالاتر زمین گیر بودند، خروج متخصصان از کشور از جمله به کشورهای همسایه، تشدید تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا (به طوری که حتی ایرباس‌ها و ATRهای برجامی نیز به دلیل جزئی‌ترین مواردی که با ما همکاری نمی‌کردند زمین‌گیر شده بودند)، حملات سایبری متعدد و تاثیر روانی حادثه هواپیمای اوکراینی، با مشکلات متعددی در این صنعت مواجه بودیم.

وی اظهار داشت: در این راستا یک برنامه یک ساله و سه برنامه سه ساله با چهار راهبرد تاب آوری، توسعه ناوگان، نوسازی و ساخت هواپیمای بومی در دستور کار ما قرار گرفت.

محمدی بخش تصریح کرد: انعقاد بیش از ۴۰ موافقتنامه با همسایگان و دیگر کشورها، امضای تفاهمنامه با روسیه به عنوان یک کشور صاحب فناوری هوایی و پذیرش استانداردهای دو طرف در حوزه‌های آموزش، طراحی و ساخت، طرح شکایت از آمریکا به دلیل جلوگیری از حق مسلم ما در حوزه هوایی، یادداشت تفاهم همکاری با امارات و همچنین با دفتر منطقه‌ای ایکائو، از جمله اقدامات مهم انجام شده در حوزه هوایی کشور در دولت سیزدهم است.

کد خبر: ۲۹۴٬۶۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha