۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۶
افزایش ۱۲.۲ درصدی واردات محصولات نساجی به کشور
در سال گذشته رقم خورد؛

افزایش ۱۲.۲ درصدی واردات محصولات نساجی به کشور

رئیس کل گمرک کشور گفت: در سال گذشته افزایش ۱۲.۲ درصدی واردات محصولات نساجی به کشور داشته ایم که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ نیز رشدی ۲۱.۵۵ درصدی در ارزش دلاری داشته است.

به گزارش بازار، محمد رضوانی‌فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران در نشست اتاق بازرگانی تهران که صبح امروز برگزار شد گفت:در بین محصولات نساجی وارد شده به کشور در سال گذشته پارچه‌های تار و پود باف با ۴۳۳ میلیون دلار، عمده‌ترین قلم وارداتی بوده که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ نیز رشدی ۲۱.۵۵ درصدی در ارزش دلاری داشته است.

او افزود: همچنین افزایش ۱۲.۲ درصدی واردات محصولات نساجی به کشور در سال ۱۴۰۲ داشته ایم به طوری که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ نیز رشد ۲۱.۵۵ درصدی در ارزش دلاری داشته است.

رضوانی فر اضافه کرد:در سه ماهه نخست امسال نیز میزان صادرات کشور به ۵۶ کشور عضو سازمان همکاری اسلامی در مجموع بالغ بر ۲۱.۵ میلیون تن کالا و به ارزش ۸.۶ میلیارد دلار بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، رشدی ۶ درصدی در وزن و ۱۵ درصدی در ارزش دلاری داشته است.

رضوانی فر افزود: همچنین طبق امار مجموع مبادلات تجاری کشورمان با سایر کشورهای در سه ماهه ابتدای سال ۱۴۰۳ به ارقام ۲۶.۷ میلیون تن و ۱۵.۵ میلیارد دلار میرسد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، شاهد رشدی ۸ درصدی در وزن و ۱۱ درصدی در ارزش دلاری بوده است.

کد خبر: ۲۹۴٬۶۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha