۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۰
سامانه فکتورینگ مطالبات قراردادی در دسترس عموم قرار گرفت

سامانه فکتورینگ مطالبات قراردادی در دسترس عموم قرار گرفت

سامانه «فکتورینگ مطالبات قراردادی» وزارت اقتصاد به طور رسمی در دسترس عموم فعالان تولیدی و خدماتی کشور قرار گرفت.

به گزارش بازار، در راستای اجرای ماده ۸ قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و با هدف ایجاد بسترهای جدید برای ارائه شیوه‌های نوین تأمین مالی، سامانه «فکتورینگ مطالبات قراردادی» وزارت امور اقتصادی و دارایی به نشانی https://factoring.mefa.ir/ پس از حدود یک سال بهره‌برداری آزمایشی، به طور رسمی در دسترس عموم فعالان تولیدی و خدماتی کشور قرار گرفت.

قابلیت‌های برجسته این سامانه عبارتند از فکتورینگ (تأمین مالی دریافتنی‌ها)، فکتورینگ معکوس (تأمین مالی پرداختنی‌ها) و فکتورینگ در زنجیره تأمین با این توضیح که قابلیت فکتورینگ (تأمین مالی دریافتنی‌ها)، امکان تأمین مالی بر اساس مطالبات دریافتنی کسب و کارها را فراهم می‌آورد؛ فکتورینگ معکوس (تأمین مالی پرداختنی‌ها) که در این حالت، کسب و کارها می‌توانند از طریق تأمین مالی پرداختنی‌ها، تعهدات مالی خود را به تامین‌کنندگان تسویه کنند و فکتورینگ در زنجیره تأمین که سامانه این امکان را فراهم می‌سازد که تمامی مراحل فکتورینگ در زنجیره تأمین به صورت الکترونیکی و هوشمند انجام شود.

ویژگی‌ها و امکانات سامانه

فرآیند الکترونیکی و هوشمند: از مرحله ثبت‌نام کسب‌وکار، احراز مطالبات تا انعقاد قرارداد بین نهاد مالی و تأمین مالی‌شونده، همه چیز به صورت کاملاً الکترونیکی انجام می‌شود. این فرآیند نه تنها به تسهیل امور مالی کمک می‌کند، بلکه از دقت و سرعت بیشتری نیز برخوردار است.

مدیریت مطالبات: امکان مدیریت و پیگیری ساده و کارآمد مطالبات قراردادی برای هر دو طرف تأمین مالی کننده و تأمین مالی شونده، به واسطه این سامانه فراهم شده است.

توسعه امکان تأمین مالی: این سامانه بستر مناسبی برای نهادهای بانکی و غیر بانکی جهت تأمین مالی ایجاد می‌کند و دسترسی عموم کسب‌وکارهای حقیقی و حقوقی به منابع مالی را گسترش می‌دهد.

تسهیل در امور مالی: با ارتقا فرآیندهای مالی و معرفی شیوه‌های نوین تأمین مالی، دسترسی سریع‌تر و کارآمدتر به منابع مالی ممکن می‌شود.

کد خبر: ۲۹۴٬۶۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha