۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۲
فعال سازی قرارداد تجارت آزاد برزیل با فلسطین

فعال سازی قرارداد تجارت آزاد برزیل با فلسطین

برزیل قرارداد تجارت آزاد با فلسطین را فعال کرد.

به گزارش بازار به نقل از الجزیره، برزیل پس از فعال شدن توافقنامه تجارت آزاد بین اتحادیه کشورهای آمریکای جنوبی و دولت فلسطین، به عنوان اولین کشور در اتحادیه که کار بر روی این توافقنامه را آغاز کرد، به اجرا درآمد.

قابل ذکر است که قرارداد تجارت آزاد بین اتحادیه مرکوسور در دسامبر ۲۰۱۱ به امضا رسید.

وزارت امور خارجه برزیل اعلام کرد که بر اساس درخواست برازیلیا خطاب به پاراگوئه، رئیس اجلاس جاری، در نشستی که قرار است در ماه جاری برگزار شود، فعال سازی توافق توسط بقیه کشورهای عضو مورد بحث قرار خواهد گرفت.

این وزارتخانه خاطرنشان کرد که پس از اعلام رسمی فعال شدن این تصمیم، لازم‌الاجرا شدن مفاد توافق‌نامه‌ها ظرف ۳۰ روز با کشورهای عضو خواهد بود.

این توافقنامه قوانینی را برای تسهیل مبادلات تجاری بین کشورهای اتحادیه و دولت فلسطین و تبادل آزاد بین دو طرف در زمینه سرمایه گذاری و بازار خدمات تعیین می‌کند.

این موافقتنامه همچنین امکان رفع موانع گمرکی برای تجارت، تسهیل جابجایی کالا و همکاری در زمینه‌های مختلف اقتصادی و تجاری را با در نظر گرفتن شرایط عادلانه رقابت فراهم می‌کند.

محمد العمور وزیر اقتصاد فلسطین نیز به نوبه خود از تودیع سند تصویب موافقتنامه تجارت آزاد جامعه کشورهای آمریکای جنوبی توسط برزیل و لازم الاجرا شدن آن استقبال کرد.

توافقنامه مرکوسور شامل برزیل، آرژانتین، اروگوئه و پاراگوئه می‌شود و طبق رویه‌های پیش بینی شده برای لازم الاجرا شدن این قرارداد، کشورهای طرف قرارداد باید طبق رویه هر ایالت آن را تصویب کنند.

کد خبر: ۲۹۴٬۶۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha