۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۰
جابجایی زائران اربعین با اتوبوس‌های عراقی

جابجایی زائران اربعین با اتوبوس‌های عراقی

رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از توافق با عراق برای به کارگیری ناوگان اتوبوس این کشور برای جابجایی زائران اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش بازار، داریوش امانی با اشاره به اینکه برای اربعین امسال حدود ۶۰۰۰ دستگاه اتوبوس کمبود داریم، اظهار کرد: برای جبران این کمبود از ظرفیت ناوگان اتوبوس سرویس های مراکز صنعتی، پتروشیمی و نیروهای نظامی استفاده خواهیم کرد.

وی با یادآوری اینکه پیگیر واردات ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس هستیم،افزود:پس از مدت‌ها پیگیری توانستیم ثبت سفارش کنیم، البته این اتوبوس‌ها به اربعین امسال نمی رسد و از این تعداد تاکنون ۷۰ دستگاه وارد شده است.

وی از برگزاری جلسه «شعام» برای واردات اتوبوس خبر داد و یادآور شد: برای واردات اتوبوس، در دلار و ارز مشکل داشتیم. حل این مشکل و تعیین مرجع تامین ارز یک سال زمان برد.

وی از توافق با عراقی ها برای جابجایی زائران ایرانی اربعین با اتوبوس های این کشور خبر داد و گفت:قیمت بلیت اتوبوس اربعین در ستاد اربعین مشخص می شود ، با توجه به اینکه اتوبوس‌ها یک سر خالی تردد می کنند، افزایش قیمت خواهیم داشت.

رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همچنین از برنامه پیش فروش بلیت اتوبوس‌ اربعین خبر داد و با اعلام اینکه تا ۳ سال تردد زائران اربعین از طریق پیش فروش انجام خواهد شد، اضافه کرد: ستاد اربعین با سفر زائران اربعین به صورت کاروانی مخالفت کرده است.

کد خبر: ۲۹۴٬۵۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha