۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۶
افزایش ۴۱ درصدی درآمد حاصل از فروش نفت و گاز روسیه

افزایش ۴۱ درصدی درآمد حاصل از فروش نفت و گاز روسیه

درآمد حاصل از فروش نفت و گاز برای بودجه فدرال روسیه در نیمه اول سال، حدود ۴۱ درصد افزایش یافت و به ۶۵.۱۲ میلیارد دلار رسید.

به گزارش بازار،‌ درآمد حاصل از فروش نفت و گاز برای بودجه فدرال روسیه در نیمه اول سال، حدود ۴۱ درصد افزایش یافت و به ۵.۶۹۸ هزار میلیارد روبل برابر ۶۵.۱۲ میلیارد دلار رسید.

در نیمه اول سال ۲۰۲۴، قیمت هر بشکه نفت اورال روسیه به ۶۹ دلار و ۱۰ سنت رسید که بالاتر از سقف قیمت ۶۰ دلار گروه هفت و بالاتر از ۵۲ دلار و ۵۰ سنت در نیمه اول سال ۲۰۲۳ بود. در همین مدت، ارزش روبل کاهش یافت و نرخ مبادله روبل در برابر هر دلار آمریکا، به ۹۰.۸ روبل در مقایسه با ۷۶.۹ در فاصله ژانویه تا ژوئن سال ۲۰۲۳ رسید.

درآمد نفت و گاز روسیه در مقایسه با ۷۹۴ میلیارد روبل در ماه می و در مقایسه با پیش‌بینی ۸۱۴ میلیارد روبل در نظرسنجی رویترز، کمتر بود.

طبق آمار وزارت دارایی روسیه، درآمد حاصل از مالیات استخراج مواد معدنی در ژوئن افزایش یافت و به بیش از یک هزار میلیارد روبل در مقایسه با ۶۳۱.۶ میلیارد روبل در مدت مشابه سال ۲۰۲۳ رسید.

دولت روسیه، ۱۰.۷ هزار میلیارد روبل از فروش نفت و گاز را برای درآمد فدرال در سال ۲۰۲۴ پیش‌بینی کرده که ۲۱ درصد بالاتر از سال ۲۰۲۳ است.

کد خبر: ۲۹۴٬۵۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha