۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۰
بازار سهام در یک روند تعادلی رو به مثبت است 
بازار گزارش می‌دهد؛

بازار سهام در یک روند تعادلی رو به مثبت است 

روحی گفت: روند قیمتی تک سهم‌ها به دلیل وضعیت تکنیکال و همچنین چشم اندازی که از نظر عملیاتی دارند مثبت است.

بازار؛ گروه بورس: یک کارشناس بورس گفت: در حال حاضر بازار تا چند ماه آینده در یک روند متعادل رو به مثبت قرار دارد. چراکه هنوز کابینه دولت مشخص نشده است. از طرف دیگر انتخابات آمریکا نیز می‌تواند روی معاملات بازار سهام تاثیر بگذارد که هنوز تعیین تکلیف نشده است.

رضا روحی کارشناس بورس با اشاره به اینکه مثبت دو روز اخیر بیشتر تحت تاثیر هیجانات سیاسی اتفاق افتاده است، گفت: تا زمانی که کابینه دولت تعیین نشود سیاست‌های دولت قابل پیش‌بینی نیست. به همین دلیل ذهنیت اینکه از هفته اخیر بورس وارد یک فاز صعودی میان مدت شود درست نیست. به عبارت دیگر کسی تصور نمی‌کرد که بازار در ابتدای روز یکشنبه به حالت تعادل برگردد.

او با تاکید بر اینکه بازار می تواند متعادل رو به مثبت داشته باشد، تصریح کرد: در شرایط کنونی کاهش انتظارات تورمی می‌تواند روی معاملات بازار تاثیر بگذارد. به طور قطع وقتی خبر مثبتی منتشر می‌شود تاثیرات زودگذری دارد. برای نمونه شب انتخابات تتر را تا قیمت ۵۹ هزار تومان فروختند و عده‌ای در روز شنبه در صف خرید سهام خریدند اما تا زمانی که کابینه مشخص نشود و رویکرد وزرا تعیین نشود نمی‌تواند سیگنالی به بازار بدهد.

در حال حاضر بازار از نظر تکنیکال می‌تواند تا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد صعود کند. بعد از آن بازار وارد یک روند متعادل می‌شود. به همین دلیل پاییز بازار متعادل خواهد بود

روحی با تاکید بر اینکه افرادی که زیرساختی و زیربنای در بورس فعال هستند به عنوان رئیس سازمان بورس یا وزیر اقتصاد می تواند سیگنال مثبتی باشد، تصریح کرد: در حال حاضر بازار از نظر تکنیکال می‌تواند تا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد صعود کند. بعد از آن بازار وارد یک روند متعادل می‌شود. به همین دلیل پاییز بازار متعادل خواهد بود.

او با تاکید بر اینکه انتخابات آمریکا نیز می‌تواند روی بورس ایران تاثیر بگذارد، اظهار کرد: جایگزین شدن نماینده حدید دموکرات‌ها به جای بایدن می‌تواند خودش نوعی بلاتکلیفی در بازار ایجاد کند. با این حال به واسطه انتخاب پزشکیان نگرش مثبتی در بازار ایجاد شده است. به طوری که دیروز حدود ۲ هزار میلیارد تومان از صندوق‌های درآمد ثابت خارج شد. همچنین تقریبا به اندازه همین میزان پول وارد بازار سهام شد.

روحی با تاکید بر اینکه معاملات بازار سهام از انتهای امسال به پایان روند نزولی خود رسیده است، گفت: با این حال تک سهم‌ها به دلیل وضعیت تکنیکال و همچنین چشم اندازی که از نظر عملیاتی دارند می‌توانند بدون توجه به شرایط کلی بازار یک روند صعودی مستقل را دنبال کنند.

کد خبر: ۲۹۴٬۵۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha