۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۴
تجهیز ۵۵۰ نقطه کشور به سامانه هشدار سیل
رئیس سازمان هواشناسی کشور خبر داد

تجهیز ۵۵۰ نقطه کشور به سامانه هشدار سیل

رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: ۵۵۰ نقطه کشور به سامانه هشدار سیل در فاز نخست تجهیز شده است و در فاز دوم ۳۰۳۰ نقطه دیگر کشور به این سامانه مجهز می‌شود.

به گزارش بازار، سحر تاجبخش مسلمان در نشست خبری مدیران وزارت راه و شهرسازی - که امروز در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد - با بیان اینکه در دولت سیزدهم اتفاقات خوبی در سازمان هواشناسی رخ داده است، گفت: با حمایت‌های دولت حدود ۵۰۰ مجوز استخدامی اخذ شده تا جذب نیرو برای سازمان صورت گیرد.

وی ادامه کرد: اختصاصی کردن بخشی از درآمدهای سازمان از دیگر اقداماتی بود که راهگشای بسیاری از برنامه‌های سازمان هواشناسی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: افزایش حق‌الزحمه متصدیان ایستگاه‌های باران سنجی نیز از دیگر اقداماتی بود که به بهبود فعالیت این کارکنان کمک کرده است.

رئیس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه ایجاد سامانه‌های هشدار سیل و هشدار آلودگی هوا نیز از دیگر اقدامات انجام شده در سازمان هواشناسی بود، گفت:علاوه بر این اقدامات، بخش مهمی از تجهیزات مربوط به ارسال "داده" روز رسانی شد. توسعه شبکه ارتباطات ماهواره‌ای نیز انجام گرفت.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: ۵۵۰ نقطه کشور به سامانه هشدار سیل در فاز نخست تجهیز و در فاز دوم تجهیز ۳۰۳۰نقطه دیگر کشور به این سامانه پیش بینی شده است.

کد خبر: ۲۹۴٬۵۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha