۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۱
برگزاری همایش تخصصی فرش دستباف «گیل فرش»
فردا در رشت انجام می‌شود؛

برگزاری همایش تخصصی فرش دستباف «گیل فرش»

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان از برگزاری همایش تخصصی فرش دستباف در رشت با حضور نام‌آوران این هنر اصیل ایرانی خبر داد و گفت: همایش «گیل فرش» ساعت ۹ صبح فردا، ۱۹ تیرماه در رشت برگزار می‌شود.

به گزارش بازار، تیمور پورحیدری امروز، ۱۸ تیرماه از برگزاری همایش تخصصی فرش دستباف گیلان تحت عنوان «گیل فرش» در رشت خبر داد و اظهار کرد: هدف این است که هنر دستان پرتوان و خوش ذوق زنان و مردان گیلانی، به جهان شناسانده و معرفی شود.

وی فعالیت بیش از ۱۳ هزار بافنده فرش و گلیم در سراسر گیلان را فرصتی عظیم برای خلق ارزش بیشتر در این حوزه دانست و افزود: سالانه با اعطای تسهیلات و دوره‌های آموزشی تخصصی، سعی در توانمندسازی فعالان این عرصه گرانبها را داریم ولی هدف اصلی جهانی سازی و معرفی فرش و هنر خلاقانه فرشبافان هنرمند گیلانی است.

پورحیدری با اشاره به حضور اساتید صاحب نام و پرآوازه این صنعت در همایش مذکور که ساعت ۹ صبح فردا، ۱۹ تیرماه در رشت برگزار می‌شود، تصریح کرد: تجارب و نبوغ فعالان بزرگ فرش دستباف کشور را برای اعتلای جایگاه این هنر صنعت نفیس گرد هم خواهیم آورد تا فضای فعالیت در عرصه فرش را از پستوی خانه‌های گیلان به قله‌های تجاری بین‌المللی سوق دهیم.

وی ابراز امیدواری کرد برگزاری این رویداد بتواند تحرکی در فضای این فعالیت اصیل و افزایش راندمان آن در سطح استان به ویژه در صنعت مشاغل خانگی ایجاد کند.

کد خبر: ۲۹۴٬۵۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha