۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۱
اخذ کد رجیستری؛ چالش‌ پیش روی صادرکنندگان میگو از گلستان به روسیه
مدیرکل شیلات گلستان خبر داد؛

اخذ کد رجیستری؛ چالش‌ پیش روی صادرکنندگان میگو از گلستان به روسیه

گرگان- مدیرکل شیلات گلستان گفت: صادرات میگو از گلستان به روسیه نیازمند اخذ کد رجیستر از سوی طرف روسی بوده که مستلزم بازدید و تأیید مراکز فرآوری، عمل آوری و بسته بندی میگو توسط کارشناسان روسی است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان، اسماعیل جباری در نشست بررسی چالش های صادرات میگو به کشور روسیه با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان گلستان در تولید میگو، اظهار کرد: بازار روسیه فرصت مناسبی برای صادرات میگوی گلستان است و با برنامه‌ریزی و تلاش مشترک می‌توانیم سهم قابل توجهی از این بازار را به خود اختصاص دهیم.

مدیر کل شیلات گلستان در ادامه به برخی از مشکلات موجود در مسیر صادرات میگو به روسیه اشاره کرد و گفت: یکی از این مشکلات، نیاز به اخذ کد رجیستر از طرف روس بوده که مستلزم بازدید و تأیید مراکز فرآوری، عمل آوری و بسته بندی میگو توسط کارشناسان روسی است.

جباری با بیان اینکه اخذ کد رجیستری از جمله چالش‌های پیش روی صادرکنندگان میگو به روسیه است، افزود: در حال حاضر میگو برای دریافت این کد از استان گلستان به استان های جنوبی کشور ارسال می‌شود و این امر هزینه‌ها و زمان فرآیند صادرات را افزایش می‌دهد.

مدیرکل دامپزشکی استان گلستان در این نشست با اشاره به اهمیت صدور کد irc برای صادرات میگو به روسیه، بر سهولت و تسریع در فرآیند صدور این کد تأکید کرد.

علی کاووسی افزود: اداره کل دامپزشکی استان گلستان آمادگی دارد تا با همکاری سایر دستگاه‌های ذیربط، در کمترین زمان ممکن نسبت به صدور کد irc برای صادرکنندگان میگو اقدام کند.

در این نشست مقرر شد شرکت تجارت ایران در روسیه پیگیر رایزنی با مقامات مربوطه در این کشور برای انجام بازدید توسط کارشناسان روسی و اخذ کد رجیستر باشد. همچنین، در گام بعدی، برنامه‌ریزی برای تأمین بازار میگو در روسیه و حضور در فروشگاه‌ها و هایپر مارکت‌های زنجیره‌ای این کشور انجام خواهد شد.

کد خبر: ۲۹۴٬۵۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha