۱۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۵
موافقت فرماندهی مرزبانی کشور با بازگشایی بازارچه های مرزی سقز و بانه
نماینده سقز و بانه در مجلس خبر داد:

موافقت فرماندهی مرزبانی کشور با بازگشایی بازارچه های مرزی سقز و بانه

سنندج – بیگلری، نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی از موافقت فرماندهی مرزبانی کشور برای بازگشایی بازارچه های مرزی شهرستان های سقز و بانه خبر داد.

محسن بیگلری در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به مطالبه جدی مردم شهرستان های سقز و بانه در خصوص بازگشایی معابر مرزی، بیان کرد: فعالیت های تجاری در مرز مهمترین محل برای امرار معاش مردم در دو شهرستان سقز و بانه به شمار می رود.

وی ادامه داد: بازگشایی معابر مرزی دو دو شهرستان سقز و بانه یکی از مهمترین مطالبات مردم بوده و در این راستا علیرغم همه تلاش های صورت گرفته متاسفانه تاکنون این مهم عملیاتی نشده است.

نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: در همین راستا طی چند ماه اخیر پیگیری های زیادی در راستای اجرایی کردن این مطالبه مردم صورت گرفته است و خوشبختانه فرماندهی مرزبانی کشور با بازگشایی معابر مرزی سقز و بانه موافقت کردند.

وی با اشاره به نشست های صورت گرفته با فرماندهی مرزبانی کشور، عنوان کرد: با توجه به پیگیری های صورت گرفته، سردار گودرزی فرماندهی مرزبانی کشور موافقت خود برای بازگشایی معابر مرزی را اعلام کردند.

بیگلری بیان کرد: فرماندهی مرزبانی کشور اعلام کرده است که با فعالیت های رسمی و قانونی در مرزهای سیرانبند، هنگه ژال و گله سوره بانه و سیف سقز هیچ گونه مشکل و مسئله ای نداشته و کاملا موافق این مهم هستند.

وی با اشاره به پیگیری های فرماندهی مرزبانی کشور در این خصوص، افزود: مرزبانی کشورمان با طرف های عراقی نیز رایزنی های مختلفی انجام داده و انتظار می رود که سایر سازمان ها و نهادهای مسئول هم در این زمینه اقدام نموده و شرایط برای انجام فعالیت های رسمی تجاری در مرزهای سقز و بانه فراهم شود.

بازارچه مرزی سیف سقز طی چند سال اخیر و به دلیل مشکلات زیرساختی و امنیتی بسته شده است و علیرغم وعده های مختلف تاکنون بازگشایی نشده است.

مرز سیرانبند بانه نیز که از چندین سال قبل از سوی کشورمان به عنوان مرز رسمی شناخته شده ولی به دلیل نبود زیرساخت ها در دو طرف ایران و عراق فعالیت های چندانی ندارند.

کد خبر: ۲۹۴٬۴۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha