۱۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۲
۶۰۱   هکتار از اراضی ملی با رای دادگاه‌های گلستان به بیت‌المال بازگشت
رئیس کل دادگستری گلستان:

۶۰۱ هکتار از اراضی ملی با رای دادگاه‌های گلستان به بیت‌المال بازگشت

گرگان- رئیس کل دادگستری گلستان گفت: از سال گذشته تاکنون با رای دادگاه‌های استان بیش از ۶۰۰ هکتار جنگل و مرتع در گلستان به بیت‌المال بازگشت.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، حیدر آسیابی اظهار کرد: از این سطح بیش از ۸۰ هکتار اراضی جنگلی و بیش از ۴۹۸ هکتار هم مرتع بوده است.

رئیس کل دادگستری گلستان از خلع ید بیش از ۲۳ هکتار از سواحل دریای خزر در شهرهای ساحلی گلستان نیز در این مدت خبر داد و گفت: از سال گذشته کار تعیین مرزبندی زمین های ساحلی ِ حاصل پسروی آب هم در شهرهای بندرگز، گمیشان و بندرترکمن با بنچ مارک آغاز شده است تا از سوء استفاده و دست اندازی این زمین ها جلوگیری شود.

وی با اشاره به اختصاص دادگاه‌های ویژه‌ پرونده های منابع طبیعی در استان گفت: برای دقت و تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مربوط به اراضی ملی، دادگاه‌های ویژه‌ای در حوزه‌های قضایی استان اختصاص داده شد که نتیجه آن افزایش آراء خلع ید از عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان است.

وی ادامه داد: تاکید دادگستری بر اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری زمین‌های کشاورزی و باغی سبب شد از پارسال تاکنون از تغییر کاربری ۱۵۰ هزار مترمربع زمین کشاورزی و باغی استان هم جلوگیری شود.

آسیابی افزود: همچنین با پیگیری دادگستری، برای حدود ۳۰۰ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان به نام دولت، سند صادر شد.

آسیابی افزود: ممنوعیت تردد خودرو به پارک جنگلی النگدره که رویشگاه درختان انجیلی بازمانده از عصر یخبندان است ، یکی دیگر از اقدامات مهم دستگاه قضایی بود.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال هم با ورود دادگستری استان اقدامات خوبی برای حفظ منابع طبیعی انجام شده است که ممنوعیت ورود خودروهای آفرود به مرتع مرکوه مینوشت و صدور سند پارک جنگلی آزادشهر از جمله آنهاست.

کد خبر: ۲۹۴٬۳۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha