۱۷ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۴
چین قیمت جهانی طلا را پایین کشید

چین قیمت جهانی طلا را پایین کشید

بانک مرکزی چین در ماه ژوئن برای دومین ماه طلا نخرید و این فلز گرانبها از بالاترین سطح قیمتی خود پایین‌تر آمد.

به گزارش بازار، بر اساس داده‌های رسمی منتشر شده در روز یکشنبه، در پایان ماه گذشته، میزان طلای در اختیار بانک خلق چین بدون تغییر، ۷۲.۸ میلیون تروی (ارز دیجیتال) بود. بانک مرکزی این کشور تصمیم گرفت در ماه مه به ذخایر اضافه نکند و به خریدهای ۱۸ ماهه خود پایان داد که موجب شد قیمت طلا به بالاترین حد خود برسد.

برخی از تحلیلگران هنوز بر این باورند که در حالی که دومین اقتصاد بزرگ جهان به دنبال تنوع بخشیدن به ذخایر خود و محافظت در برابر کاهش ارزش پول است، خریدها از سر گرفته می‌شود. بر اساس گزارش شورای جهانی طلا، حدود ۲۰ بانک مرکزی همچنان انتظار دارند که ذخایر طلای خود را در سال آینده افزایش دهند، که ناشی از افزایش خطرات ژئوپلیتیکی و مالی است. این احتمال وجود دارد که افزایش قیمت طلا مانع خرید شده باشد.

این فلز گرانبها در ماه مه به بالاترین سطح خود و به بالای ۲۴۰۰ دلار در هر اونس رسید و از آن زمان به دلیل اینکه سرمایه‌گذاران احتمال کاهش نرخ‌های آمریکا در سال جاری را لغو کردند، قیمت طلا کاهش یافت.

زمانی که بانک مرکزی چین، اطلاعات مربوط به توقف خرید طلا در ماه مه را منتشر کرد، طلا بیشترین کاهش روزانه خود را در سه سال اخیر تجربه کرد.

کد خبر: ۲۹۴٬۳۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha