۱۶ تیر ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۲
مجمع سالیانه شرکت معدنی و صنعتی گل گهر ۱۴۰۳؛ نحوه پرداخت سود سهام کگل

مجمع سالیانه شرکت معدنی و صنعتی گل گهر ۱۴۰۳؛ نحوه پرداخت سود سهام کگل

مجمع عمومی عادی سالیانه توسط شرکت‌های فعال در بازار سرمایه به صورت سالیانه برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این مجمع تصویب صورت‌های مالی گذشته و اتخاذ تصمیماتی درباره آینده شرکت است.

به گزارش بازار، یکی از اقدامات انجام‌شده در مجمع سالیانه تقسیم سود نقدی است که بسیار مورد توجه سهامداران است. در این مطلب به چگونگی برگزاری مجمع کگل در سال ۱۴۰۳ پرداخته شده است. شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در این مجمع از بهره‌برداری واحد اول گاز گهر انرژی خبر داد. در ادامه سایر نکات بررسی‌شده در این مجمع آورده شده است.

مجمع عمومی عادی سالیانه

به گردهمایی مدیران و سهامداران یک شرکت در راستای بررسی وضعیت شرکت و اتخاذ تصمیماتی مانند تصویب صورت مالی، استماع گزارش حسابرس، تعیین میزان سود تقسیمی و… مجمع عمومی عادی سالیانه گفته می‌شود. شرکت‌ها موظف هستند حداکثر ۴ ماه بعد از پایان سال مالی خود نسبت به برگزاری مجمع اقدام کنند. شرکت‌ها در برگزاری این مجمع سیاست‌های متفاوتی دارند. عموما ۲ روز قبل از برگزاری مجمع نماد معاملاتی شرکت متوقف شده و تا زمان برگزاری مجمع و بازگشایی آن قابل معامله نیست. لذا سهامداران باید نسبت به روز برگزاری مجمع از طریق سامانه کدال اطلاع‌رسانی شده، توجه داشته باشند.

زمان برگزاری مجمع کگل ۱۴۰۳

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت معدنی و صنعتی گل گهر بر اساس آگهی منتشرشده در سامانه کدال مورخ ۱۴۰۳/۰۳/۲۶ در خصوص دعوت به مجمع عمومی عادی سالیانه، راس ساعت ۱۵:۰۰ روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۴/۰۶ در محل تهران، خیابان دکتر فاطمی، نبش خیابان حجاب، سالن گلزار، هتل بین‌المللی لاله برگزار شد.

نحوه دریافت برگ ورود به جلسه

سهامداران حقیقی می‌توانستند شخصا یا از طریق وکیل با ارائه وکالت نامه رسمی یا قائم مقام شخص حقیقی صاحب سهم و سهامداران حقوقی نیز نماینده یا نمایندگان قانونی شخص حقوقی صاحب سهم به شرط ارائه مدرک وکالت (اعم از عادی و رسمی) یا نمایندگی با امضای صاحبان امضای مجاز شخص حقوقی حضور بهم رسانند. برگه حضور در جلسه از ساعت ۱۴:۳۰ روز چهارشنبه تاریخ ۱۴۰۳/۰۴/۰۶ در محل برگزاری مجمع صادر شد.

حاضرین در مجمع کگل

شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری امید با ۳۷٫۳۲ درصد مالکیت، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با ۲۲٫۸۶ درصد مالکیت، شرکت فولاد مبارکه با ۱۰٫۸۱ درصد و شرکت سرمایه‌گذاری سپه با ۱٫۸۶ درصد مالکیت در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنعتی و معدنی گل گهر منتهی به سال مالی ۱۴۰۲ حضور داشتند.

دستور جلسه مجمع سالیانه کگل

در مجمع کگل ۱۴۰۳ در خصوص دستورجلسات زیر تصمیم‌گیری شد.

  • استماع گزارش هیئت‌ مدیره و بازرس قانونی
  • تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
  • انتخاب حسابرس و بازرس قانونی
  • انتخاب روزنامه کثیرالانتشار
  • تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیئت مدیره
  • تعیین پاداش هیئت مدیره
  • سایر موارد

مطابق تصمیمات اتحاذشده در این مجمع هشیار بهمند به عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و بهراد مشار به عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شدند. همچنین روزنامه‌های اطلاعات و دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه‌های کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شدند.

نکات مطرح‌شده در مجمع کگل

  1. شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در سال ۱۴۰۲ مقدار ۵٫۱۱ میلیون تن کنسانتره و ۱۲ میلیون تن گندله تولید کرده است.
  2. این شرکت در سال مالی ۱۴۰۲ با تولید ۳٫۹ میلیون تن آهن اسفنجی، رتبه دوم در کشور را از لحاظ تولید این محصول در اختیار دارد. همچنین شرکت در تولید شمش فولاد نیز در جایگاه دهم کشور قرار دارد.
  3. کگل برنامه‌های توسعه‌ای در محورهای اکتشافات، تکمیل زنجیره فولاد، تنوع‌بخشی در کسب و کار، عملیات معدن‌کاری، توسعه زیرساخت‌های انرژی و توسعه زیرساخت مدیریتی را در دست اجرا دارد.
  4. فروش محصولات این شرکت با رشد ۸ درصدی در سال ۱۴۰۲ به مقدار ۱۴٫۳ میلیون تن رسیده است. ۹۵ درصد از این مقدار مربوط به فروش داخلی است. لازم به ذکر است کگل تا پایان سال مالی ۱۴۰۲ در فروش داخلی نیز ۱۸ درصد رشد را تجربه کرده است.
  5. معدن سیاه جنگل یکی از پهنه‌هایی است که در سه سال اخیر شناسایی شده است. این معدن طلا در سیستان و بلوچستان قرار دارد که کگل آن را برنده شده است. شرکت برای استحصال طلا مزایده برگزار کرده است و امیدوار است ظرف دو سال آینده به تولید طلا دست پیدا کند.
  6. در حال حاضر بالای ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی در آهن و فولاد صورت گرفته و تا پایان سال مراحل نصب تمام و در نیمه اول سال ۱۴۰۴ محصولات عرضه خواهند شد. با توجه به تکنولوژی خاص، پیش‌بینی می‌شود این محصولات در بازارهای خارجی استقبال خوبی شوند.
  7. مذاکرات برای صادرات یک تا ۱٫۵ میلیون تن محصول ورق در جریان است. پیش‌بینی می‌شود این واحد در سال ۱۴۰۶ به فول ظرفیت خود برسد.

سود سهام کگل

با توجه به تاثیر سود نقدی بر بازدهی سهامداران، لازم است در کنار تحلیل بنیادی سهام، مجمع شرکت‌ها نیز مورد بررسی قرار گرفته شود. سود نقدی به سهامداری تعلق می‌گیرد که در زمان برگزاری مجمع سهامدار آن شرکت باشد.

برای تحلیل سود مجمع کگل در سال‌های آینده، می‌توان تاریخچه توزیع سود نقدی (Dividend) این شرکت در چند سال اخیر را مورد بررسی قرار داد؛ زیرا عموما شرکت‌ها در تعیین سود نقدی سیاست ثابتی دارند. در جدول زیر، روند توزیع سود نقدی کگل بر اساس اطلاعات منتشرشده در سایت codal.ir، مورد ارزیابی قرار گرفته است. طبق این جدول شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در ۳ سال گذشته ۶۰ تا ۸۰ درصد از سود خالص حاصل‌شده را میان سهامداران تقسیم کرده است.

سال مالی منتهی به سود خالص هر سهم (EPS) سود نقدی هر سهم (DPS) درصد تقسیم سود
۱۴۰۲/۱۲/۲۹ ۴۷۶ ریال ۳۸۰ ریال ٪۷۹
۱۴۰۱/۱۲/۲۹ ۵۹۲ ریال ۳۹۰ ریال ٪۶۵
۱۴۰۰/۱۲/۲۹ ۲٬۰۸۵ ریال ۱٬۲۷۰ ریال ٪۶۰

بازده نقدی سهام کگل

پس از تصویب سود نقدی، سهامداران به محاسبه بازده نقدی سهم می‌پردازند. بازده نقدی به معنی تقسیم سود نقدی بر قیمت سهم پیش از بسته‌شدن است که نشان‌دهنده ارزندگی سرمایه‌گذاری در سهام است. بنابراین بررسی بازده نقدی به سهامداران و تحلیلگران اطلاعاتی برای درک بهتر از عملکرد مالی شرکت در زمینه تقسیم سود و تاثیرات آن بر بازده سهام می‌دهد. تغییرات بازده نقدی سهم بر حضور سهامداران در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت‌ها تاثیرگذار است. در ادامه بازده نقدی سهم کگل برای سه سال مالی گذشته آورده شده است.

سال مالی منتهی به قیمت سهم پیش از بسته‌شدن (PRICE) سود نقدی هر سهم (DPS) بازده نقدی (D/P)
۱۴۰۲/۱۲/۲۹ ۳٬۷۴۶ ریال ۳۸۰ ریال ٪۱۰
۱۴۰۱/۱۲/۲۹ ۷٬۶۶۰ ریال ۳۹۰ ریال ٪۵
۱۴۰۰/۱۲/۲۹ ۱۳٬۹۹۰ ریال ۱٬۲۷۰ ریال ٪۹

نحوه پرداخت سود مجمع کگل منتهی به سال مالی ۱۴۰۲

سود نقدی سهامداران شرکت معدنی و صنعتی گل گهر منتهی به ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ به شرح زیر پرداخت شد.

  • سهامداران حقیقی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبدگردان‌های دارای کد سجام از تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۰۱ و سهامداران حقیقی غیرسجامی از تاریخ ۱۴۰۳/۰۷/۱۵ با همراه‌داشتن مدارک شناسایی و مراجعه به شعب بانک سپه
  • صندوق‌های سرمایه‌گذاری غیر سجامی و سبدگردان‌ها با ارائه درخواست کتبی، آگهی تاسیس، مجوز فعالیت و اعلام شماره حساب و شبا از تاریخ ۱۴۰۳/۰۷/۱۵
  • سهامداران حقوقی با اعلام شماره حساب و شماره شبا به همراه روزنامه رسمی آخرین تغییرات طی مهلت قانونی

سهامداران حقیقی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبدگردان‌ها که تاکنون نسبت به ثبت نام و احراز هویت در سامانه سجام اقدام نکرده‌اند، می‌بایست با مراجعه به سایت www.sejam.ir نسبت به ثبت نام و احراز هویت خود اقدام کنند.

کد خبر: ۲۹۴٬۲۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha