۱۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۰
ریزش ۱.۱ میلیون تومانی قیمت سکه در بازار

ریزش ۱.۱ میلیون تومانی قیمت سکه در بازار

در شرایطی که اونس جهانی در بازار امروز نسبت به آخرین رقم ثبت شده در روز جمعه، ۲۷ دلار افزایش را ثبت کرده اما بازار سکه و طلا، هفته‌ خود را با کاهش بها نسبت به هفته‌ گذشته، آغاز کرده است.

به گزارش بازار، همزمان با اعلام نتایج انتخابات چهاردهمین دوره‌ ریاست جمهوری، بازار ارز واکنش نشان داده و همزمان با بازگشایی بازارها، روندی نزولی در پیش گرفته است.

بررسی روند بازار سکه و طلای امروز (شنبه ۱۶ تیرماه) و مقایسه آن با آخرین معاملات سکه و طلا در بازار هفته‌ گذشته (پنجشنبه ۱۴ تیر ماه) نشان می‌دهد که بازار، آرام گرفته و از مسیر افزایشی که در پیش گرفته بود، دور زده است.

همانطور که اشاره شد، علیرغم اینکه قیمت طلا در بازارهای جهانی همچنان در مسیر صعودی قرار دارد و هر اونس طلا نسبت به آخرین نرخ ثبت شده روز گذشته ۲۷ دلار افزایش پیدا کرده، اما بهای سکه و طلا ریزشی در بازار امروز ظاهر شده است.

سکه تمام طرح جدید (امامی) که در معاملات پایانی هفته‌ گذشته، ۴۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد، امروز به ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است و بدین ترتیب یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان، ریزش قیمت را تجربه کرده است.

سکه تمام طرح قدیم ۶۰۰ هزار تومان کاهش قیمت را نسبت به روز آخر هفته‌ی گذشته داشته و در حالیکه روز پنجشنبه در آخرین معاملات، ۳۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دادوستد شد، امروز ۳۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

نیم سکه نیز ۳۵۰ هزار تومان ارزان‌تر شده و از ۲۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، در بازار امروز به ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، کاهش قیمت ثبت کرده است. ربع سکه هم از ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان افت کرده و ۴۰۰ تومان ارزان شده است.

سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز با ۲۰۰ هزار تومان کاهش مجدد از کانال هفت میلیون تومان خارج شد و به شش میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با حدود ۵۷ هزار تومان کاهش بها نسبت به هفته‌ گذشته، در بازار امروز سه میلیون و ۴۳۸ هزار و ۶۰۰ تومان، مبنای معاملات طلا قرار گرفته است.

گفتنی است که اونس جهانی طلا نیز در بازگشایی بازار امروز، ۲۳۹۲ دلار ثبت شده که ۲۷ دلار نسبت به قیمت آن در روز جمعه، افزایش داشته است.

مرجع قیمت‌ها، اتحادیه طلا و جواهر تهران و قیمت‌ها بر اساس قیمتی معاملاتی تا ساعت ۱۵ و هفت دقیقه است.

کد خبر: ۲۹۴٬۲۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha