۱۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۷
رشد حملات سایبری در یکسال گذشته| با جنگلی از سامانه ها مواجه بودیم
معاون فناوری اطلاعات و فضای مجازی وزارت اقتصاد خبر داد

رشد حملات سایبری در یکسال گذشته| با جنگلی از سامانه ها مواجه بودیم

آقامیری با تاکید بر اینکه حملات سایبری کم هزینه اما پر آسیب است، تصریح کرد: حملات سایبری در یکسال گذشته رشد بیشتری داشته است.

بازار؛ گروه اقتصادی: انصاری فر معاون فناوری اطلاعات و فضای مجازی وزارت اقتصاد صبح امروز در مراسم رونمایی از سامانه یکپارچه سازی فناوری اطلاعات گفت: حمایت سایبری علیه ایران از سال ۸۵ شروع شد. اما در حال حاضر حملات سایبری روزانه شده است. از طرف دیگر در سال ۱۴۰۲ هر سه قوه درگیر حملات سایبری شدند.

او با تاکید بر اینکه سال ۹۷ و ۹۹ برای راه اندازی مرکز عملیات امنیت انجام شد، افزود: اما به دلیل اینکه این مرکز نیازمند هزینه و تخصص بالاست در آن زمان اجرایی نشد.

انصاری فر با تاکید بر اینکه ۳۰ پروژه امنیتی در وزارت اقتصاد انجام شده است، تصریح کرد: در حال حاضر چهار اس آی ام پر مرکز عملیات امنیت راه اندازی شده است. در این مرکز محصولات بومی و غیر بومی به صورت یکپارچه معماری شده اند.

اهمیت تحول و استفاده از فناوری جدید

آقامیری معاون فناوری اطلاعات و فضای مجازی وزارت اقتصاد با تاکید بر اهمیت تحول و استفاده از فناوری جدید، گفت: در حال حاضر باید در تمام بخش‌ها بازنگری انجام شود. این موضوع شامل اصلاح ساختاری در وزارتخانه‌ها، دستگاه‌ها و… است. این مسأله سرعت عمل را بالا می برد.

او با بیان اینکه نظام حکمرانی داده باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: تاکنون جنگلی از سامانه ها وجود داشت. هم اکنون این سامانه‌ها در حال هماهنگ شدن هستند. در شرایط کنونی باید فرایند و مدیریت داده ها در سامانه‌ها اجرا شود.

آقامیری با تاکید بر اینکه حملات سایبری کم هزینه اما پر آسیب است، تصریح کرد: حملات سایبری در یکسال گذشته رشد بیشتری داشته است. در حال حاضر بیشترین تمرکز بر جلوگیری از حملات سایبری در بخش خدمات مربوط به بخش بانکی و انرژی است.

کد خبر: ۲۹۴٬۲۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha