۱۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶
نشان دار شدن درامدهای مالیاتی کلید خورد

نشان دار شدن درامدهای مالیاتی کلید خورد

هییت دولت با پیشنهاد سازمان مالیاتی در خصوص نشان دار کردن منابع مالیاتی موافقت کرد.

به گزارش بازار، محمدهادی سبحانیان، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در نامه شماره در تاریخ ۱۴۰۳/۰۳/۰۴ خطاب به سرپرست ریاست جمهوری اعلام کرده بود: در راستای رشد درآمدهای مالیاتی اقدامات لازمی از جمله هوشمند سازی نظام مالیاتی، توسعه پایگاه های داده جلوگیری از فرارهای مالیاتی و کاهش دامنه معافیت های غیر ضرور مالیاتی می بایست صورت پذیرد که این موارد همواره مورد اهتمام سازمان امور مالیاتی بوده و خواهد بود.

لیکن یکی از مهمترین مواردی که می تواند به شفافیت و جامعه پذیر کردن امر مالیات ستانی در جامعه منجر شده و در نتیجه تمکین مالیاتی و افزایش در آمدهای مالیاتی را به دنبال داشته باشد آن است که آحاد مردم نسبت به مالیات پرداختی خود احساس شفافیت و رضایت خاطر داشته و به عنوان مودی مالیاتی خود را در فرایند پیشرفت و آبادانی کشور سهیم بدانند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی در نامه مذکور خواستار این شد که به منظور القای حس تمکین مالیاتی این اطلاع رسانی یا آگاهی به مردم داده شود که مالیات های پرداخت شده صرف انجام چه امور و پروژه هایی می شود.

به گزارش بازار، در همین راستا و در تاریخ ۱۳ تیر ماه هییت دولت با پیشنهاد وزارت اقتصاد(سازمان مالیاتی) موافقت کرده و و ایین نامه نشان دار کردن مالیاتها را تصویب کرد.

در ادامه مصوبه هییت دولت قابل مشاهده است؛

مالیات ,

مالیات ,

کد خبر: ۲۹۴٬۲۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha