۱۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰
نیسان و هوندا شریک شدند

نیسان و هوندا شریک شدند

خودروسازان ژاپنی نیسان موتور و هوندا موتور در حال بررسی استفاده از نرم افزار استاندارد شده خودرو و همکاری با یکدیگر بر روی شارژ وسایل نقلیه الکتریکی هستند که می‌تواند هزینه های آنها را کاهش دهد.

نیسان و هوندا در ماه مارس اعلام کردند که در حال بررسی یک شراکت راهبردی برای تولید قطعات خودروهای الکتریکی هستند زیرا به دنبال به دست آوردن جایگاه بیشتری در بازار جهانی خودروهای باتری‌دار هستند که انتظار می‌رود در سال‌های آینده رشد کند.

نیکی اعلام کرد که سومین و دومین خودروساز بزرگ ژاپن به دنبال توسعه مشترک سیستم عامل کنترل خودروها در تلاش برای کاهش هزینه ها بودند. نیکی گفت که نیسان و هوندا همچنین می‌توانند برای تقویت زیرساخت شارژ برای افزایش رقابت‌پذیری خود در خودروهای الکتریکی با یکدیگر همکاری کنند.

ماکوتو اوچیدا، مدیرعامل نیسان در ماه مارس گفت که آنها چه در ژاپن و چه در خارج از کشور آماده همکاری در هر منطقه هستند.

نیسان که در سال ۲۰۱۰ پیشگام خودروهای برقی در بازار با خودروی لیف نیسان بود و هوندا با تهدید فزاینده‌ای در بازار فزاینده خودروهای برقی جهانی، از جمله خودروسازان تسلا و چینی و کره جنوبی، مواجه هستند. هر دو خودروساز ژاپنی در بازار مهم چین به دلیل روی آوردن مصرف‌کنندگان به سمت خودروهای برقی ارزان قیمت تولید شده برندهای چینی مانند بی وای دی ضربه سختی خورده اند.

طبق گزارش رویترز، نیسان در پنج ماه اول سال بیش از ۵۰ هزار خودروی برقی را در سراسر جهان فروخت که حدود ۳.۵ درصد از کل فروش جهانی ۱.۴ میلیون دستگاه را به خود اختصاص داده است.

کد خبر: ۲۹۴٬۱۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha