۱۵ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۵
احتمال کمبود گاز طبیعی در استرالیا در ۲۰۲۷

احتمال کمبود گاز طبیعی در استرالیا در ۲۰۲۷

کمیسیون رقابت و مصرف‌کننده استرالیا اعلام کرد اگر اقدام فوری در مورد توسعه عرضه گاز طبیعی انجام نشود، شرق این کشور در ۲۰۲۷ با کمبود این محصول مواجه خواهد شد.

به گزارش بازار، به نقل از بلومبرگ، کمیسیون رقابت و مصرف‌کننده استرالیا (ACCC) اعلام کرد سواحل شرقی این کشور در ۲۰۲۷ با کمبود گاز طبیعی مواجه می‌شوند، اگر عرضه این محصول افزایش پیدا نکند. این کمیسیون همچنین در مورد بازار داخلی استرالیا به عنوان یکی از بزرگترین صادرکنندگان گاز مایع دنیا هشدار داد.

کمیسیون رقابت و مصرف‌کننده استرالیا در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد راه‌حل‌های بلند مدت برای کمبود در بازار گاز نیاز به یک سری سیاست‌ها و پاسخ‌های مناسب دارد که یکی از آنها لزوم توسعه منابع جدید تولید و عرضه گاز است.

این کمیسیون در دسامبر سال گذشته اعلام کرد شرق استرالیا در ۲۰۲۸ با کمبود گاز مواجه می‌شود، اما حالا تاکید دارد اگر منابع جدید عرضه به زودی فراهم نشوند این اتفاق در ۲۰۲۷ می‌افتد.

طبق گفته این کمیسیون، جلو افتادن این اتفاق نتیجه تاخیر در صدور مجوز برای پروژه‌های جدید و مشکلات به وجود آمده برای میادین گازی قدیمی است.

اپراتور بازار انرژی استرالیا ماه گذشته اعلام کرد سواحل شرقی این کشور در زمستان جاری با کمبود گاز طبیعی مواجه می‌شوند که دلیل آن توقف عرضه و تقاضای بالا در بحبوحه سرمای هوا و کاهش تولید برق بادی است.

گروه صنعتی تولیدکنندگان انرژی استرالیا هم در ماه مه اعلام کرده بود اگر اقدامی برای تقویت عرضه داخلی انجام نشود، این کشور در همین دهه با کمبود گاز مواجه خواهد شد.

منابع صنعتی هشدار داده‌اند با توجه به اینکه استرالیا تولید برق از زغال سنگ را متوقف کرده و تولید برق خورشیدی و بادی را افزایش داده است، خطر کمبود گاز و خاموشی در صورت نبود یک اقدام فوری برای توسعه منابع، وجود دارد.

کد خبر: ۲۹۴٬۱۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha