۱۵ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۲
استارمر نخست وزیر جدید انگلیس شد

استارمر نخست وزیر جدید انگلیس شد

«کر استارمر» رهبر حزب کارگر پس از منصوب‌شدن توسط «چارلز سوم» پادشاه انگلیس به‌عنوان مامور تشکیل کابینه، رسما پنجاه و هشتمین نخست وزیر این کشور شد.

به گزارش بازار، «کر استارمر» رهبر حزب کارگر پس از منصوب‌شدن توسط «چارلز سوم» پادشاه انگلیس به‌عنوان مامور تشکیل کابینه، رسما پنجاه و هشتمین نخست وزیر این کشور شد. تا به این ترتیب پس از ۱۴ سال یک بار دیگر حزب کارگر بتواند به قدرت برگردد. صهیونیست‌ها ۱۴ سال پیش نقش مهمی در شکست این حزب در عرصه عمومی انگلیس ایفا کردند.

«ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس امروز در سخنرانی خود اعلام کرد که از سمتش به عنوان رهبر حزب محافظه کار استعفا می‌دهد، اما تا وقتی که رهبر حزب کارگر به عنوان نخست‌وزیر زمام امور انگلیس را به دست بگیرد، در راس دولت باقی می‌ماند. حزب محافظه‌کار انگلیس در انتخابات سراسری روز پنجشنبه متحمل شکست سنگینی شد و پس از ۱۴ سال قدرت را به حزب کارگر واگذار کرد.

بر اساس نتایج آرای انتخابات پارلمان انگلیس، حزب کارگر ۴۱۲ کرسی، حزب محافظه‌کار ۱۲۱ کرسی، حزب لیبرال دموکرات ۷۱ کرسی، حزب ملی اسکاتلند ۹ کرسی و بقیه احزاب هم ۳۵ کرسی را از آن خود کرده‌اند. شکست تاریخی و بی‌نظیر حزب حافظه‌کار انگلیس فقط به مشکلات اقتصادی مربوط نبود بلکه دلایل متعددی داشت بلکه دلایل متعددی داشت که باعث نه بزرگ مردم انگلیس به این حزب و حاکمیت ۱۴ ساله آن شد.

کد خبر: ۲۹۴٬۱۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha