۱۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۴
هزینه‌های حمل و نقل، صادرات نفت آمریکا به اروپا را کم کرد

هزینه‌های حمل و نقل، صادرات نفت آمریکا به اروپا را کم کرد

صادرات نفت خام از آمریکا به اروپا در ژوئن، کاهش یافت و به کمترین میزان در دو سال اخیر رسید.

به گزارش بازار،‌ رویترز در گزارشی بر اساس داده‌های شرکت کپلر نوشت: میانگین روزانه صادرات نفت از آمریکا به اروپا در ماه میلادی گذشته، ۱.۴۵ میلیون بشکه بوده که ۱۴ درصد کمتر از میانگین صادرات روزانه در ماه مه و ۲۷ درصد کمتر از ژوئن سال ۲۰۲۳ بوده است.

اختلاف قیمت بین نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت، خرید نفت آمریکا را برای خریداران اروپایی گران‌تر کرده است. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت در حال حاضر، حدود ۸۳ دلار در هر بشکه است در حالی که نفت برنت، نزدیک به ۸۷ دلار در هر بشکه معامله می‌شود.

بعلاوه، وست تگزاس اینترمدیت در سال میلادی گذشته، در ترکیب شاخص نفت برنت قرار گرفت که بر قیمت کلی تاثیر گذاشت و نفت برنت را با قیمت شاخص نفت آمریکا مرتبطتر کرد.

در مجموع، صادرات نفت آمریکا در ژوئن، کاهش داشت و به به ۳.۹۴ میلیون بشکه در روز در مقایسه با ۴.۲۱ میلیون بشکه در روز در ماه مه رسید.

در این بین، افزایش صادرات نفت از آمریکا باعث شده است وست تگزاس اینترمدیت، به ترکیب غالب شاخص نفت برنت تبدیل شود. طبق داده‌های آژانس «اس اند پی گلوبال پلاتس»، وست تگزاس اینترمدیت میدلند، در بیش از ۵۰ درصد موارد، در قیمت محموله های فیزیکی نفت برنت دریای شمال، تعیین کننده بوده است.

صادرات نفت آمریکا در اواخر سال ۲۰۲۳، به ۲.۹۴ میلیون بشکه در روز رسید و نیمی از این صادرات به میزان ۱.۷۱ میلیون بشکه در روز به مقصد اروپا، ارسال شد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، کاهش اخیر صادرات عمدتا ناشی از هزینه‌های حمل محموله بوده است.

کد خبر: ۲۹۴٬۰۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha