۱۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۵
قرارداد گازی با ترکمنستان با قیمتی کمتر از زمان برجام به امضا رسید
معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور:

قرارداد گازی با ترکمنستان با قیمتی کمتر از زمان برجام به امضا رسید

معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور خبر داد، با استفاده از ظرفیت شانگهای قرارداد گازی با کشور ترکمنستان با قیمیتی کمتر از زمان برجام به امضا رسید.

به گزارش بازار، محمد جمشیدی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور که برای حضور در اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در آستانه قزاقستان به سر می‌برد، از امضای قرارداد گازی با کشور ترکمنستان با قیمیتی کمتر از زمان برجام خبر داد.

بر طبق این قرارداد، روند خرید و سوآپ گاز از ترکمنستان به ایران که می‌تواند مشکل قدیمی ساکنین شمال کشور در فصل سرما را به صورت قطعی حل کند و در زمان دولت روحانی متوقف شده بود، حالا و با استفاده از ظرفیت سازمان شانگهای به نتیجه رسید.

محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری به منظور شرکت و سخنرانی در بیست و چهارمین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای در صدر هیئت عالیرتبه سیاسی و اقتصادی به قزاقستان سفر کرده است،

مخبر امروز (پنجشنبه) علاوه بر شرکت و سخنرانی در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای، دیدارهای دوجانبه‌ای با برخی سران کشورهای عضو این سازمان خواهد داشت.

سال گذشته و در بیست و سومین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای که به میزبانی هند و به شکل مجازی برگزار شد، جمهوری اسلامی ایران رسماً به عنوان یکی از اعضای اصلی این سازمان معرفی شد.

کد خبر: ۲۹۴٬۰۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha