۱۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۱
هزینه برق مصرفی کشاورزان رایگان می‌شود

هزینه برق مصرفی کشاورزان رایگان می‌شود

مدیرکل هوشمندسازی توانیر با بیان این که امسال اولویت برنامه‌های مدیریت مصرف در بخش کشاورزی با مدیریت منابع آب است، گفت:هزینه برق مصرفی کشاورزان همکار با طرح‌های مدیریت مصرف رایگان می‌ شود.

به گزارش بازار، حامد احمدی گفت: براساس پروانه بهره برداری؛ ٩٢ درصد از چاههای کشاورزی مجوز استفاده کمتر از ١٩ ساعت در روز دارند و برای حفظ منابع آب ضروری است که مدت زمان در نظر گرفته در پروانه بهره برداری را رعایت کنند.

وی ادامه داد: وزارت نیرو امسال به منظور ایجاد برنامه ای مدون برای مدیریت منابع آب، ساعاتی که باید کشاورزان بر اساس پروانه بهره برداری موتورهای استحصال آب را خاموش کنند، با ساعات اوج مصرف روزانه منطبق کرده است.

احمدی با اشاره به طرح تشویقی وزارت نیرو برای کشاورزان خاطرنشان کرد: در کنار همه الزامات قانونی، وزارت نیرو با راه اندازی طرحی تشویقی، هزینه برق کشاورزانی را که با صنعت برق در طول ٥ ساعت اوج مصرف روز همکاری کنند، رایگان کرده است.

مدیرکل هوشمندسازی و فناوریهای نوین توانیر همچنین خاطرنشان ساخت: علاوه بر این، کشاورزانی که از ساعت ١٠ صبح تا ١٠ شب ٤ ماه گرم سال نسبت به سال گذشته کاهش مصرف داشته باشند، ماهانه تا ١٠ تا ١٢ میلیون پاداش دریافت خواهند کرد.

احمدی همچنین در خصوص کشاورزانی که دارای پروانه بهره برداری بیش از ١٩ ساعت در روز هستند نیز گفت: اگر این کشاورزان در ٥ ساعت گرم بعداز ظهر با صنعت برق همکاری کرده و مصرف برق خود را کاهش دهند، به ازای هر کیلووات ساعت صرفه جویی مشمول پاداش خواهند شد.

کد خبر: ۲۹۴٬۰۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha