۱۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۶
این مقاصد تور ترکیه را فقط می‌توانید در گرمای تابستان رزرو کنید

این مقاصد تور ترکیه را فقط می‌توانید در گرمای تابستان رزرو کنید

کشور ترکیه دارای جاذبه‌های گردشگری و تاریخی بسیاری است، به همین دلیل یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگران در فصل تابستان است.

به گزارش بازار، کشور ترکیه دارای جاذبه‌های گردشگری و تاریخی بسیاری است، به همین دلیل یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگران در فصل تابستان است. ترکیه را به‌عنوان سرزمین تاریخی عثمانی‌ها می‌شناسند که دارای سواحل درخشان مدیترانه، محله‌های رنگارنگ، باقلواهای لذیذ، کافه‌ها و… است. از دیگر دلایل محبوبیت ترکیه در جهان می‌توان به داشتن شهرهای گردشگری فراوان، هتل‌ها و رستوران‌های مجلل، فرهنگ و تاریخ غنی، طبیعت، سواحل تفریحی و... اشاره کرد.

بهترین شهرهای ترکیه در فصل تابستان

شهرهای آنتالیا، کوش آداسی، ازمیر، شهر چشمه ترکیه، بدروم و شهر بندری فتحیه را می‌توان به‌عنوان مقصدهای تور لحظه آخری ترکیه در تابستان انتخاب نمود. تمامی شهرهای ذکر شده از نظر آب‌وهوا، امکانات رفاهی، گردشگری و تفریحی از شرایط مناسبی برخوردار هستند. در میان این شهرها، آنتالیا از نظر تفریح و آب‌وهوا بهترین مقصد برای تور لحظه آخری ترکیه است. البته در کنار تمامی این مزایا، شهرهای ترکیه در تابستان معایبی به همراه دارند که شامل موارد زیر هستند:

  • هوا شرجی و مرطوب

شهرهای ساحلی در ترکیه رطوبت بالایی دارند؛ اما این شهرها همچنان جذابیت خاص خود را دارند و هر ساله تعدادی بسیاری از گردشگران تور تابستان ترکیه را رزرو می‌کنند. به‌عنوان مثال شهر ازمیر در تابستان آب‌وهوای گرم و مرطوبی دارد؛ اما به طور معمول رطوبت آن زیاد نبوده و گاهی اوقات باد خنکی از سمت دریا می‌وزد.

  • گرما، مشکلی اساسی در تابستان

شهرهای ساحل غربی و جنوبی ترکیه بهترین گزینه برای سفر در تابستان هستند. البته همین شهرهای ساحلی ممکن است به‌اندازه شهرهای شمالی ایران گرما و رطوبت زیادی داشته باشند. یکی از این شهرها کوش آداسی است که گرم‌ترین روزهای آن دمای هوا بالای ۳۰ درجه سانتی‌گراد است. اگر یکی از مقصدهای شما کوش آداسی است، می‌توانید تور لحظه آخری کوش آداسی را رزرو نمایید.

شهرهای ساحلی، بهترین مقاصد در تور ترکیه

در تور تابستانی ترکیه یکی از بهترین مقصدها شهرهای ساحلی هستند که در اغلب اوقات به‌عنوان اولین مقصد گردشگران انتخاب می‌شوند. این شهرها شامل موارد زیر می‌شوند:

  • پر طرف‌دارترین شهر ساحلی ترکیه، آنتالیا است که بیش از ۸۰ درصد گردشگران از این شهر رضایت دارند.

  • شهر کوش آداسی به دلیل ارزانی قیمت‌های تور خود و زیبایی‌های بسیار، مقصدی عالی در تابستان محسوب می‌شود.

  • شهر ساحلی مارماریس دارای طبیعتی بکر و تفریحات متنوعی است. این شهر نسبت به آنتالیا یا کوش آداسی دسترسی آسانی نداشته و هزینه‌های آن بیش‌تر است.

شهرهای ساحلی، بهترین مقاصد در تور ترکیه

قیمت تورهای تابستانی در ترکیه

تور استانبول یکی از تورهای ارزان ترکیه در فصل تابستان است. مقرون‌به‌صرفه بودن قیمت تور استانبول به علت اقامت کوتاه مدت و نبود وعده‌های غذایی ناهار و شام است. این نکته را در نظر داشته باشید که هر چه بیش‌تر در استانبول اقامت داشته باشید، مقدار هزینه‌ها افزایش می‌یابد؛ زیرا باید بودجه‌ای را برای تأمین وعده‌های غذایی ناهار، شام و دیگر مخارج کنار بگذارید. شهرهای ساحلی همچون مارماریس، آنتالیا، ازمیر و کوش‌آداسی، مدت اقامت را افزایش می‌دهند و خدماتی رفاهی و تفریحی که به گردشگران ارائه می‌دهند، بیش‌تر است.

شلوغ‌ترین شهر در تور تابستانی ترکیه

استانبول و شهر بندری فتحیه در میان مقصدهای تور ترکیه شلوغ‌ترین مقاصد هستند. دلایل بسیاری وجود دارد که گردشگران، استانبول را برای مقصد خود انتخاب می‌کنند؛ این دلایل شامل جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و خرید در حراجی‌های تابستانی است. از جاذبه‌های تاریخی شهر استانبول می‌توان به قلعه هفت برج، حمام خرم سلطان، کاخ توپکاپی استانبول و... اشاره نمود.

شلوغ‌ترین شهر در تور تابستانی ترکیه

مراسم‌ها و جشنواره‌های تابستانی در تور ترکیه

در فصل تابستان جشنواره‌های بسیاری در شهرهای گوناگون ترکیه برگزار می‌شود که بیش‌تر آن‌ها با هدف جذب گردشگران اجرا می‌شوند. به‌عنوان مثال شهر ازمیر، در تابستان میزبان جشنواره‌ها و مراسم‌های جالب و منحصربه‌فردی است. فستیوال خرید استانبول نیز در ماه ژوئن (۱۷ خرداد تا ۸ تیر) آغاز می‌شود. جشنواره موسیقی کلاسیک استانبول، فستیوال فتح در استانبول و چیل آوت نیز از دیگر جشنواره‌های تابستانی تور ترکیه هستند که در شهرهایی مانند بدروم، چشمه و استانبول اجرا می‌شوند.

بهترین زمان برای رزرو تور تابستانی ترکیه

ماه تیر بهترین زمان برای رزرو تور ترکیه و سفر به شهرهای آن است؛ زیرا از نظر آب‌وهوا و هزینه بسیار مناسب است. ترکیه در شهریورماه از آب‌وهوایی بسیار مطلوبی برخوردار بوده و تور ترکیه در ماه شهریور به دلیل قیمت بالایی که دارد، کمتر از دیگر تورهای تابستانی مورد استقبال قرار می‌گیرد.

لباس مناسب فصل تابستان در تور ترکیه

اگر در تابستان تور ترکیه را رزرو کردید، بهتر است از لباس‌های نخی نازک به همراه کلاه‌های استفاده کنید. در برخی از شهرهای ترکیه که شب‌هایی سرد و خنکی دارند، یک پلیور گرم نیز در کنار وسایل سفرتان قرار دهید.

کد خبر: ۲۹۴٬۰۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha