۱۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۵
متوسط ناوگان هوایی کشور از سال ۱۴۰۰ به ۲۶ سال رسید

متوسط ناوگان هوایی کشور از سال ۱۴۰۰ به ۲۶ سال رسید

معاون وزیر راه وشهرسازی اعلام کرده است که متوسط سن ناوگان هوایی کشور را به ۲۶ سال کاهش داده در صورتی که طبق ارزیابی‌های انجام شده این کاهش سن ناوگان هوایی از سال ۱۴۰۰ به ۲۶ سال با ۱۶۲ فروند رسیده بود.

به گزارش بازار، در حالی که بحث نوسازی ناوگان هوایی کشور چندین سال که در دولت‌های مختلف در دستور کار قرار گرفته است و چندی پیش هم محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشور خبر از نوسازی ناوگان هوایی کشور وکاهش سن این ناوگان به ۲۶ سال خبر داد و گفت: در شهریور ۱۴۰۰ و در ابتدای دولت سیزدهم، تعداد ناوگان هواپیمایی کمتر از ۱۰۰ فروند بود و عمر ناوگان به ۲۸.۵ سال می‌رسید و ناوگانی بسیار شکننده در کشور فعالیت می‌کرد.

وی ادامه داد: با این وجود، تمهیدات متعددی برای عبور از وضعیت موجود در دستور کار قرار گرفت و با استفاده از راهکارهای متنوع، تعداد ناوگان به بیش از ۲۰۰ فروند رسید.

محمدی بخش افزود: این در شرایطی است که عمر ناوگان هواپیمایی نیز با اقدامات انجام شده در زمینه نوسازی به ۲۶ سال رسیده است.

این در حالی است که طبق بررسی‌های صورت گرفته در سال ۱۴۰۰ تعداد کل ناوگان در شرکت‌های هواپیمایی ۳۳۳ فروند بوده که از این تعداد ۳۲۴ فروند برای ناوگان مسافری بوده و ۹ فروند برای ناوگان باری و غیر مسافری بوده است.

همچنین تعداد کل صندلی‌ها ۴۹ هزار ۳۸۱ صندلی بوده وتعدادکل ناوگان فعال هم ۱۶۲ فروند بوده است و تعداد کل ناوگان غیر فعال هم ۱۷۱ فروند بوده است.

گفتنی است از ۲۶ شرکت هواپیمایی موجود در سال ۱۴۰۰ متوسط کل عمر ناوگان هوایی ۲۶.۰۸ بوده ومتوسط عمر کل ناوگان فعال ۲۴.۶۵ بوده و متوسط عمر ناوگان غیر فعال کمتر از دو سال ۲۶.۹۱ فروند و متوسط عمر ناوگان غیرفعال بیش از دو سال هم ۲۸.۴ درصد بوده است.

براساس این گزارش حال با بررسی‌های انجام شده مشخص است که در ابتدای سال ۱۴۰۰ متوسط عمر ناوگان ۲۶ سال بوده و تعداد ناوگان موجود هم به بیش از ۱۲۰ فروند رسیده که نشان دهنده فعال بودن این ناوگان در سطح کشور بوده است.

کد خبر: ۲۹۴٬۰۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha