۱۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۲
افزایش تولید نفت اوپک برای دومین ماه پیاپی

افزایش تولید نفت اوپک برای دومین ماه پیاپی

سازمان کشورهای صادر کننده نفت ۲۶.۷۰ میلیون بشکه در روز در ماه گذشته میلادی نفت تولید کرده که ۷۰ هزار بشکه نسبت به ماه مه افزایش داشته است.

به گزارش بازار به نقل از رویترز، تولید نفت اوپک در ماه ژوئن برای دومین ماه پیاپی افزایش یافته است. به نظر می‌رسد افزایش عرضه نیجریه و ایران تاثیر کاهش تولید داوطلبانه سایر اعضای ائتلاف اوپک پلاس را خنثی کرده است.

طبق اطلاعات به دست آمده از ردیابی کشتی‌ها و منابع صنعتی، سازمان کشورهای صادر کننده نفت ۲۶.۷۰ میلیون بشکه در روز در ماه گذشته میلادی نفت تولید کرده که ۷۰ هزار بشکه نسبت به ماه مه افزایش داشته است.

این افزایش تولید در شرایطی صورت گرفته که اعضای ائتلاف اوپک پلاس در ماه گذشته تصمیم گرفتند بیشتر کاهش تولید خود را تا پایان ۲۰۲۵ ادامه دهند. هدف از این اقدام تقویت بازار جهانی نفت در بحبوحه ضعف رشد تقاضا، نرخ بالای بهره و افزایش تولید آمریکا بوده است.

تولید نفت نیجریه ۵۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته و ایران و الجزایر هم تولید خود را بالا برده‌اند. بیشترین کاهش تولید متعلق به عراق با ۵۰ هزار بشکه در روز بوده اما این کشور هنوز هم بالاتر از هدف اوپک پلاس تولید می‌کند.

طبق تحقیقات رویترز، اوپک حدود ۲۸۰ هزار بشکه در روز بیشتر از هدف تعیین شده برای ۹ عضو شرکت‌کننده در قرارداد اوپک پلاس تولید می‌کند که بیشتر این مازاد تولید هم متعلق به عراق است.

در میان کشورهایی که از کاهش تولید معاف شده‌اند، تولید نفت ایران به ۳.۲ میلیون بشکه در روز رسیده است، یعنی درست به اندازه تولید این کشور در نوامبر ۲۰۲۳ که بالاترین رقم از ۲۰۱۸ بود.

جواد اوجی، وزیر نفت ایران اعلام کرد کشورش نفت خود را به ۱۷ کشور دیگر که اهمیتی به تحریم‌های آمریکا نمی‌دهند می‌فروشد.

کد خبر: ۲۹۴٬۰۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha