۱۴ تیر ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۰
واردات ۱.۵ میلیون تن کالاهای اساسی از ۱۹ کشور به مازندران
ناظر گمرکات مازندران اعلام کرد؛

واردات ۱.۵ میلیون تن کالاهای اساسی از ۱۹ کشور به مازندران

نوشهر- جمشیدی، ناظر گمرکات مازندران از افزایش ۵۷ درصدی حجم کالاهای اساسی وارد شده از طریق گمرکات به کشور خبر داد و گفت: یک میلیون و ۵۰۷ هزار تن کالا از ۱۹ کشور وارد شد.

امیر جمشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار میزان واردات کالاهای اساسی در سه ماهه سال جاری را یک میلیون و ۵۰۷ هزار تن به ارزش ۵۲۲ میلیون و ۵۹۰ هزار دلار اعلام و اضافه کرد: این میزان واردات کالاهای اساسی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به لحاظ وزنی ۵۷ درصد افزایش و ارزشی پنج درصد کاهش داشته است.

وی پنج قلم اول کالاهای اساسی وارد شده به گمرکات مازندران در سال ۱۴۰۳ را ذرت دامی به ارزش ۲۸۷ میلیون دلار، چربی‌ها و روغن‌های حیوانی و نباتی به ارزش ۱۱۷ میلیون دلار، جو دامی به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار، کود شیمیایی به ارزش ۱۵ میلیون دلار و چوب و تخته به ارزش ۹ میلیون دلار عنوان کرد.

ناظر گمرکات مازندران با اشاره به سه گمرک وارداتی نوشهر، امیرآباد و فریدون کنار گفت: طی مدت یاد شده ۱۹ کشور مبدا کالاهای وارداتی گمرکات مازندران بودند و امارت متحده عربی با ۲۴۵ میلیون دلار، روسیه با ۱۱۹ میلیون دلار، ترکیه با ۱۱۸ میلیون دلار، انگلستان با ۲۱ میلیون دلار و عمان با ۱۴ میلیون دلار ۵ کشور نخست طرف معامله کالاهای وارداتی به گمرکات مازندران هستند.

کد خبر: ۲۹۴٬۰۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha