۱۴ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۸
تقسیم ۱۶۳۰ ریال سود سهام در مجمع فولاد کاوه جنوب کیش

تقسیم ۱۶۳۰ ریال سود سهام در مجمع فولاد کاوه جنوب کیش

مجمع‌عمومی عادی سالیانه سهام‌داران فولاد کاوه جنوب کیش برای سال مالی منتهی به 29 اسفندماه 1402 با حضور اکثریت سهام‌داران حقوقی و حقیقی برگزار و صورت های مالی این شرکت به تصویب رسید.

به گزارش بازار، مجمع‌عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام روز پنجشنبه، ۳۱ خردادماه ۱۴۰۳ با موضوع استماع گزارش هیئت ‌مدیره و بازرس قانونی، تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲، انتخاب حسابرس و بازرس قانونی، تعیین حق حضور اعضای غیرموظف هیئت ‌مدیره، تعیین پاداش هیئت‌مدیره و سایر موارد که در صلاحیت مجمع بوده در محل هتل هرمز بندرعباس برگزار شد. مجمع ‌عمومی با حضور بیش از ۷۹ درصدی سهام‌داران و تمامی اعضای هیئت‌مدیره، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی رسمیت یافت.

شاخص ها بیانگر رشد کمی و کیفی مطلوب فولاد کاوه جنوب کیش در سال ۱۴۰۲ است

دکتر جواد حاتمی مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش ضمن تشکر از تلاش ها و زحمات تیم مدیریتی سابق گفت: آنچه امروز به عنوان گزارش عملکرد فولاد کاوه در سال مالی ۱۴۰۲ قرائت می شود حاصل تلاش و از خود گذشتگی شبانه روزی سرمایه انسانی پرتلاش این مجتمع عظیم صنعتی است. وی ضمن قرائت گزارش عملکرد شرکت، اظهار داشت: شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در سالی که گذشت اقدامات مهمی در راستای ارتقاء بهره‌وری، توسعه متوازن، رشد تولید و فروش، توانمندسازی نیروی انسانی، ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی و شفافیت در عملکرد انجام داده از همین رو شاخص‌ها نشان دهنده رشد کمی و کیفی مطلوبی نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

رشد ۳/۲ درصدی تولید شمش نسبت به سال قبل

دکتر حاتمی با اشاره به دستاوردهای شرکت فولاد کاوه جنوب کیش ابراز داشت: علی‌رغم محدودیت‌های اعمال شده در تأمین برق و گاز، سختی‌های موجود در مسیر صادرات و انتقال ارز حاصل از صادرات و واردات مواد اولیه و قطعات یدکی به داخل کشور، در سایه الطاف خداوند، تلاش شبانه روزی سرمایه انسانی و حمایت سهام‌داران و ذی‌نفعان، SKS در سال ۱۴۰۲ توانست با تولید یک میلیون و ۵۷۹ هزار تن شمش فولادی، رشد ۳/۲ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ را به ارمغان آورد.

وی با اشاره به شعار سال ۱۴۰۳ و لزوم توجه به جهش تولید در این سال که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است؛ عنوان داشت: مجموعه مدیریت فولاد کاوه جنوب کیش طبق رسالت و وظیفه خود در سایه الطاف خداوند متعال و همت والای سرمایه انسانی، با افتخار می کوشد تا در سال جاری نیز با بهره مندی از تجربیات و نظرات ارزشمند سهامداران محترم و همچنین تلاش و پیگیری نیروی انسانی در جهت تثبیت برند، خط ارزش و افزایش ثروت سهامداران و جهش تولید حرکت نماید.

مدیر عامل فولاد کاوه با اشاره به افزایش سرمایه‌های صورت‌گرفته در سنوات قبل، سرمایه شرکت را ۳۲ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این سرمایه شامل ۳۲ میلیارد سهم به ارزش اسمی هر سهم ۱۰۰۰ ریال است. وی عنوان کرد: شرکت گسترش صنایع معدنی کاوه پارس(سهامی خاص) با در اختیار داشتن بیش از ۵۳ درصد از سهام، بزرگ‌ترین سهام‌دار شرکت فولاد کاوه جنوب کیش است. دکتر حاتمی اضافه کرد: در حال حاضر میزان سهام شناور SKS بیش از ۲۱ درصد است.

سهم ۷/۷ درصدی فولاد کاوه از تولید بیلت کشور

دکتر حاتمی عنوان داشت: فولاد کاوه جنوب کیش با تولید بیش از یک میلیون و ۵۷۹ هزار تن بیلت در سال ۱۴۰۲، بالغ بر ۷/۷ درصد از بیلت کشور را تولید نموده است. وی در خصوص آمار فروش نیز بیان داشت: فولاد کاوه جنوب کیش(سهامی عام) در سال ۱۴۰۲ بیش از یک میلیون و ۵۸۷ هزار تن بیلت و بیش از ۱۲۹ هزار تن آهن اسفنجی در بازار های داخلی و صادراتی به فروش رسانده که در مجموع شرکت توانسته است بالغ بر ۳۳۳ هزار ۹۴۱ میلیارد ریال فروش به ثبت برساند. ارزش صادرات فولاد کاوه جنوب کیش در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۲۲۶ میلیون دلار بوده که در صورت حمایت دولت و اصلاح قوانین صادراتی و تأمین انرژی می توانیم شاهد ارزآوری و خلق ارزش بیشتر توسط این مجتمع عظیم تولیدی باشیم.

رشد ۹۳ درصدی سودآوری فولاد کاوه جنوب کیش

مدیرعامل SKS عملکرد مالی فولاد کاوه جنوب کیش(سهامی عام) در سال ۱۴۰۲ را شفاف و رضایت بخش عنوان کرد و گفت: در این سال درآمد عملیاتی شرکت، نسبت به دوره قبل شاهد رشد ۴۷ درصدی و سود عملیاتی رشد ۸۹ درصدی را نشان می دهد. وی افزود: سود خالص نیز از حدود ۳۳ هزار ۷۷۷ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ به حدود ۶۵ هزار ۱۶۷ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲رسیده که حاکی از رشد ۹۳ درصدی سود خالص شرکت در سال مالی ۱۴۰۲ بوده است.

رویکرد فولاد کاوه جنوب کیش توسعه متوازن و افزایش راندمان تولید پایدار

مدیرعامل فولاد کاوه جنوب کیش با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ پروژه ها و طرح های بزرگ برای توسعه متوازن و افزایش راندمان تولید پایدار در فولاد کاوه افتتاح شده؛ افزود: SKS به پشتوانه سرمایه انسانی جوان و متخصص خود پروژه ها و طرح های بزرگی را در سال ۱۴۰۲ افتتاح نموده که برخی از این پروژه ها و طرح های توسعه ای مانند: افزایش تعداد کولینگ تاورهای احیاء مستقیم، احداث مخزن ۱۷ هزار مترمکعبی و ایستگاه پمپاژ، سیلوهای ذخیره آهک با ظرفیت ۱۴۰۰ تن، افزایش ظرفیت انتقال خطوط انتقال آهن اسفنجی C11 و C15 و تزریق اکسیژن به مدول A احیاء مستقیم هم اکنون مورد بهره¬برداری قرار گرفته و نقش بسزایی در افزایش راندمان تولید داشته است.

طرح های توسعه ای فولاد کاوه جنوب کیش در سال ۱۴۰۳ با جدیت دنبال خواهد شد

دکتر حاتمی با اشاره به پروژه بزرگ احداث مدول C احیاء مستقیم شرکت تصریح کرد: بزرگترین پروژه در دست اقدام فولاد کاوه پروژه احداث مدول C احیاء مستقیم است که این پروژه تا ۲۳ خرداد ماه سال جاری پیشرفتی بیش از ۳۶ درصد داشته است. وی با تاکید بر اهمیت و ضرورت اجرای این پروژه عنوان کرد با برنامه ریزی ها و پیگیری های انجام شده با جدیت به دنبال تسریع در روند اجرایی این پروژه به عنوان جدی ترین مطالبه سهامداران عزیز در سال ۱۴۰۳هستیم.

دکتر حاتمی با اشاره به برنامه های توسعه ای آتی شرکت عنوان داشت: در سال ۱۴۰۳ پروژه هایی مانند؛ شارژ مکانیزه گندله، تکمیل پروژه فرآوری سرباره، احداث فاز دوم تصفیه خانه صنعتی، احداث پروژه دفع پساب سایت شیرین سازی آب، ایجاد سرویس های جانبی و یوتیلیتی متمرکز به منظور کاهش ریسک های فرآیندی و استمرار تولید، راه اندازی و بهره‌برداری از پروژه تولید بریکت سرد، توسعه پست برق GIS، انجام مطالعات و پروژهای زنجیره ارزش فولاد، توسعه سبد محصولات و تولید گریدهای با ارزش بالاتر، پروژه های توانمدسازی سرمایه انسانی و طبقه بندی مشاغل، بهره گیری از هوش مصنوعی جهت هوشمندسازی فرآیندها و تحول دیجیتال شرکت و ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی و توسعه اقدامات زیست محیطی در دستور کار قرار دارد.

تولید پایدار، سودآوری و توسعه متوازن؛ استراتژی فولاد کاوه جنوب کیش

مهندس مجید ناصر مدیرعامل هلدینگ گسترش صنایع معدنی کاوه پارس و رئیس هیئت مدیره فولاد کاوه جنوب کیش (سهامی عام) نیز در پاسخ به سوال سهامداران در خصوص برنامه های هلدینگ کاوه پارس و SKS در حوزه تکمیل زنجیره فولاد و خرید گندله گفت: با توجه به اهمیت تولید پایدار و سودآوری در فولاد کاوه جنوب کیش با توجه به افزایش هزینه های حمل مواد اولیه، استراتژی و نگاه ما تولید پایدار، سودآوری و توسعه متوازن با رعایت منافع شرکت و سهامداران است.

مهندس ناصر همچنین بیان کرد: در بلندمدت باتوجه‌به حجم عظیم سرمایه‌گذاری انجام شده در تکمیل زنجیره ارزش شرکت اولویت ما حفظ و بهبود روند تولید و سودآوری در SKS است؛ لذا اولویت و اهتمام هلدینگ کاوه پارس و شرکت فولاد کاوه جنوب کیش تسریع در روند احداث مدولC احیاء مستقیم و بهره برداری از کارخانه گندله سازی ۵ میلیون تنی خواف است، اما با توجه به هزینه های حمل مواد اولیه در کوتاه مدت برای پاسداشت منافع شرکت و سهامداران استراتژی ما تأمین مواد اولیه با پایین‌ترین هزینه حمل خواهد بود.

به‌ازای هر سهم ۱۶۳۰ ریال سود عاید سهام‌داران شد

در پایان جلسه مجمع، مهندس ناصر به عنوان رئیس مجمع، ضمن تشکر از حمایت سهامداران و تلاش نیروی انسانی شرکت فولاد کاوه در سال ۱۴۰۲ گفت: پیشنهاد هیئت مدیره در خصوص تعیین سود سهام برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲، ۸۰ درصد است و بر این اساس سود سهام به‌ازای هر سهم مبلغ ۱۶۳۰ ریال سود معین گردید که با تأیید سهامداران مصوب شد. همچنین صورت‌های مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ نیز به تصویب مجمع رسید.

کد خبر: ۲۹۴٬۰۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha