۱۴ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۱
سود سهام وبوعلی ۱۴۰۳؛ بررسی جزئیات مجمع شرکت سرمایه‌گذاری بوعلی

سود سهام وبوعلی ۱۴۰۳؛ بررسی جزئیات مجمع شرکت سرمایه‌گذاری بوعلی

در مجمع عمومی عادی سالیانه منتهی به سال مالی ۱۴۰۲ شرکت سرمایه‌گذاری بوعلی، صورت‌های مالی شرکت بررسی و مبلغ ۵۶۰ ریال سود خالص به ازای هر سهم تصویب شد.

به گزارش بازار، مجمع عمومی عادی سالیانه محلی برای گردهمایی مدیران و سهامداران یک شرکت است که به منظور تعیین وضعیت و تصمیم‌گیری در خصوص فعالیت‌های آن شرکت، شکل می‌گیرد. میزان سود نقدی یکی از عوامل تاثیرگذار بر جذب سهامداران برای سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌ها است. در مجمع عمومی عادی سالیانه منتهی به سال مالی ۱۴۰۲ شرکت سرمایه‌گذاری بوعلی، صورت‌های مالی شرکت بررسی و مبلغ ۵۶۰ ریال سود خالص به ازای هر سهم تصویب شد. در ادامه علاوه بر بررسی سود نقدی تقسیمی در مجمع وبوعلی، به سایر موارد مطرح‌شده در این مجمع از جمله اقدامات انجام‌شده و نحوه پرداخت سود تقسیمی پرداخته شده است.

مجمع عمومی عادی سالیانه

شرکت‌های سهامی موظف هستند حداکثر تا ۴ ماه پس از پایان سال مالی خود، مجمع عمومی عادی سالیانه برگزار کنند. در این مجمع صورت جلسه‌ای تحت عنوان گزارش هیئت مدیره توسط مدیرعامل ارائه می‌شود که در آن گزارش دقیقی از عملکرد گذشته، طرح‌های آتی شرکت و… ذکر شده است. پس از تصویب صورت‌ مالی در این جلسه، میزان سود تقسیمی تعیین می‌شود. میزان سود نقدی با توجه به برنامه‌ها و سیاست‌های هر شرکت متفاوت است. بعد از تعیین سود تقسیمی، شرکت می‌بایست حداکثر تا ۸ ماه پس از برگزاری مجمع نسبت به پرداخت سود اقدام کند. برای آشنایی بیشتر با مجمع عمومی عادی سالیانه مطالعه مقاله مجمع عمومی عادی سالیانه پیشنهاد می‌شود.

زمان برگزاری مجمع وبوعلی

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت سرمایه‌گذاری بوعلی بر اساس آگهی منتشره در سامانه codal مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۲۳ در خصوص دعوت به مجمع عمومی عادی سالیانه راس ساعت ۱۰:۰۰ روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۳/۲۱ در محل سالن همایش‌های مجتمع آموزشی نیکوکاریی رعد به نشانی تهران، شهرک قدس، فاز ۲، خیابان هرمزان، خیابان پیروزان جنوبی، پلاک ۷۴ برگزار شد.

نحوه دریافت برگ ورود به جلسه

وبوعلی از سهامداران یا نمایندگان قانونی آن‌ها تقاضا کرد در ساعات اداری (۱۶-۸) روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۳/۲۰ به محل دفتر مرکزی شرکت واقع در تهران، خیابان گاندی، کوچه شهید علی شهاب (۱۱)، پلاک‌۱۳ واحد امور سهام مراجعه و با ارائه اصل برگ سهام، کارت شناسایی معتبر یا وکالتنامه یا معرفی‌نامه، برگ ورود به جلسه مجمع را دریافت کنند. شایان ذکر است سهامداران محترم می‌توانستند برگ ورود به جلسه خود را در روز برگزاری مجمع (دوشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۲۱) از ساعت ۸:۰۰ صبح تا زمان شروع جلسه، در محل برگزاری مجمع (سالن همایش‌های مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد به نشانی فوق) دریافت کنند.

حاضرین در مجمع عمومی عادی سالیانه وبوعلی

شرکت بانک دی

شرکت گروه مالی و اقتصادی دی

صندوق سرمایه‌گذاری بازارگردانی گروه دی

شرکت خدمات مالی و حسابداری دی ایرانیان

سایر سهامداران

دستور جلسه مجمع وبوعلی ۱۴۰۳

در جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه منتهی به سال مالی ۱۴۰۲ شرکت سرمایه‌گذاری بوعلی در رابطه با دستور جلسات ذکر تصمیم‌گیری شد.

استماع گزارش هیئت‌ مدیره و بازرس قانونی

تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به ۱۴۰۲/۱۲/۲۹

انتخاب حسابرس و بازرس قانونی

انتخاب روزنامه کثیرالانتشار

انتخاب اعضای هیئت‌مدیره

تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیئت مدیره

تعیین پاداش هیئت مدیره

سایر موارد

مطابق تصمیمات اتخاذشده در این مجمع بهمند به‌ عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و هوشیار بهمند به‌ عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شدند. روزنامه ایران نیز به عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شد.

سایر نکات مهم در خصوص مجمع سالیانه شرکت سرمایه‌گذاری بوعلی

مجمع وبوعلی در سال ۱۴۰۳ با حضور بیش از ۷۲ درصد سهامداران برگزار شد. نکات مطرح‌شده در این جلسه به شرح زیر بود:

شرکت از محل واگذاری ۳٫۹ درصد سهام، موفق به خرید یک واحد آپارتمان در نیاوران به مبلغ ۸۲ میلیارد تومان شد که این موضوع باعث افزایش ۶ درصدی سرمایه‌گذاری‌های وبوعلی در حوزه املاک شده است.

در سال مالی مورد گزارش، کلیه مالیات‌های سال‌های ۹۶ و ۹۷ تسویه شد.

همچنین ۱۱ میلیارد تومان بخشودگی مالیاتی گرفته شد و کل سال‌های مالیاتی تسویه شد و همه فعالیت‌های بوعلی در ادامه معاف از مالیات است.

سود مجمع وبوعلی

سود نقدی از موارد بسیار مهم در بازار سرمایه است که باید به آن به طور ویژه توجه کرد، چرا که این معیار به صورت مستقیم بر بازدهی سهامداران تاثیرگذار است. سیاست شرکت‌ها در رابطه با تقسیم سود نقدی، از موارد مهمی است که بهتر است پیش از تصمیم‌گیری در خصوص حضور در مجمع، مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد. جهت درک سیاست شرکت در زمینه تقسیم سود نقدی، لازم است تاریخچه سود تقسیمی آن شرکت یا سازمان را در چند سال اخیر بررسی کرد. جدول زیر روند تقسیم سود وبوعلی در چند سال گذشته را نشان می‌دهد.

سال مالی منتهی بهسود خالص هر سهم (EPS)سود نقدی هر سهم (DPS)درصد تقسیم سود

۱۴۰۲/۱۲/۲۹۵۶۰ ریال۲۳۰ ریال٪۴۱

۱۴۰۱/۱۲/۲۹۷۴۰ ریال۳۰۰ ریال٪۴۰

۱۴۰۰/۱۲/۲۹۱٬۳۴۰ ریال۳۰۰ ریال٪۲۲

بازده نقدی سهام وبوعلی

بازده نقدی سهم یکی از معیارهای اساسی در سرمایه‌گذاری است که نشان‌دهنده‌ی نسبت سود نقدی به قیمت سهم پیش از بسته‌شدن را نشان می‌دهد. تغییرات در بازده نقدی سهم بر حضور سهامداران در مجمع عمومی عادی سالیانه تاثیرگذار است. افزایش بازده نقدی معمولا منجر به جذب بیشتر سهامداران و جلب توجه آن‌ها به حضور در مجمع می‌شود. در جدول زیر، به بررسی بازده نقدی وبوعلی در سه سال اخیر پرداخته شده است. همانطور که مشاهده می‌شود بازده نقدی شرکت هر ساله در حال افزایش بوده است.

سال مالی منتهی بهقیمت سهم پیش از بسته شدن (PRICE)سود نقدی هر سهم (DPS)بازده نقدی (D/P)

۱۴۰۲/۱۲/۲۹۲٬۱۲۶ ریال۲۳۰ ریال٪۱۰

۱۴۰۱/۱۲/۲۹۴٬۰۹۳ ریال۳۰۰ ریال٪۷

۱۴۰۰/۱۲/۲۹۵٬۰۳۰ ریال۳۰۰ ریال٪۵

زمانبندی پرداخت سود مجمع وبوعلی ۱۴۰۳

سود سهامداران حقیقی، حقوقی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری دارای کد سجام از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب بانکی معرفی‌شده در سامانه سجام در تاریخ ۱۴۰۳/۰۷/۱۰ واریز خواهد شد.

سود سهامداران حقیقی، حقوقی وصندوق‌های سرمایه‌گذاری فاقد کد سجام از تاریخ ۱۴۰۳/۰۷/۱۷ به بعد به حساب معرفی‌شده به واحد امور سهام شرکت پرداخت می‌شود.

شایان ذکر است همکاران واحد امور سهام این شرکت از روز شنبه تا چهارشنبه از طریق شماره تماس‌های ۸۸۸۷۱۷۸۳ و ۸۸۷۷۶۰۶۴ داخلی ۱۲۴-۱۲۳-۱۲۱ پاسخگوی سوالات سهامداران خواهند بود.

کد خبر: ۲۹۴٬۰۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha